Avatar billede amite Mester
03. april 2004 - 08:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

simpel onsite søgefunktion

Jeg sider lidt og arbejder med siden http://foghandersen.dk. Jeg mangler dog en søge funktion på siden. Jeg ville gerne gøre det
på en måde som var nem at intigrere og ikke påkrævede at jeg tilknytter søge til hver side (ud over meta).

Den behøver ikke have avancerede funktioner, da det altid er noget som jeg kan påbygge senere.

Hvad er den smarteste og mest simple måde at gøre dette på?
Avatar billede amite Mester
03. april 2004 - 08:33 #1
Ps. Jeg er nogenlunde kompetent til PHP, hele siden, alt inkl. er skrevet i en ren texteditor.

Så jeg er interesserede i forslag og ideer. Selve koden skal jeg nok finde ud af...
Avatar billede swaxi Nybegynder
03. april 2004 - 10:24 #2
hvis du har forholdsvis få sider, kan du jo lave en funktion, der åbner alle dine sider og læser indholdet til en string. her kan du så lave noget søgning. preg_match() eller substr() er gode til formålet.
Avatar billede amite Mester
03. april 2004 - 10:46 #3
swaxi -> og så lave et eller andet i retning af en komplet fil eftersøgning?

Alá dette:

<?
function OpenDirectory($THE_DIR)
{
  if($dir = @opendir($THE_DIR))
  {
    while($file = @readdir($dir))
    {
      $THE_DIR . "/" . $file . "<br>";
      if(is_file($THE_DIR . "/" . $file))
      {
    preg_match("$file", "$søgeord", $resultater);
      }
      elseif(is_dir($THE_DIR . "/" . $file))
      {
        if((strval($file) != "..") && (strval($file) != "."))
        {
          $THE_NEW_DIRECTORY = $THE_DIR . "/" . $file;
        }
    closedir($dir);
  }
$TOTAL = OpenDirectory($_SERVER["lokalsti"], 0);
<tilmeldingsfunktion her...>
}
?>

(jeg ved godt at det ikke vil virke sådan, men der er bare skrevet hurtigt for at illustrere pointen)...

eller?
Avatar billede amite Mester
20. januar 2007 - 22:41 #4
Lukker - Oprydning