Avatar billede nesm Nybegynder
05. april 2004 - 17:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

RAM til bærbar IBM

Hej jeg har en ibm ThinkPad A30 som jeg godt kunne tænke at udvide med lidt flere ram, men jeg har fået følgende pris i en butik Kingston 512MB til 1599,-
Det vil jeg så lige tjekke om jeg ikke kunne gøre billigere men jeg er i tvivl hvilken ram type skal jeg bestille? jeg har hentet følgende oplysninger om min computer:

Memory (RAM) std/max:        128MB / 1024MB
RAM speed:                  133MHz
Optional RAM configuration:  64:128:256:512MB SODIMM
RAM slots total (available): 2 SODIMM (1SODIMM)

Det ville hjælpe meget med et link
Avatar billede espersen Novice
05. april 2004 - 18:04 #1
Avatar billede espersen Novice
05. april 2004 - 18:08 #2
hhmm... linkene videre fra edbpriser fører godt nok i flere tilfælde dig oer til en anden model af Kingston-ram (som måske virker ; måske ikke)
Avatar billede espersen Novice
06. april 2004 - 09:46 #3
nesm; med de priser er det vel ok at finde andre Ram end lige Kingston ??
Avatar billede nesm Nybegynder
06. april 2004 - 09:53 #4
espersen; ja det er rigtig, med jeg er i tvivl om hvad jeg skal kigge efter for at de passer i min computer?
Avatar billede espersen Novice
06. april 2004 - 09:56 #5
Det hjælper jeg lige med ;o)  Hvad hedder den A30 mere præcist ??

fx. A30 2652-XXX
el. A30P 2653-XXX
Avatar billede nesm Nybegynder
06. april 2004 - 09:56 #6
Dette er det nøjagtige navn på min computer IBM ThinkPad A30 Pentium III-M 2652-xxx
Avatar billede espersen Novice
06. april 2004 - 10:41 #7
Når det gælder især Compaq og IBm skal der oftest kigges nøje på at købe ram der passer netop til din model... Jeg bruger derfor ram-leverandørenes konfiguatorer til at finde deres model der netop passer til din laptop.

Kingston-ram er hundedyrt i dette tilfælde - kan ikke finde det billigere end det du opgiver... (og så er priserne og links ikke helt sammenhængende)

Dane-Elec:
a. I Tyskland jeg fundet en stang Dane-Elec med det rigtige nr. til 168,- Euro :
(se: http://www.dane-memory.com/configurator3/SystemDetail.asp?SysID=32643)
http://www.tw-computershop.de/Kingston_512MB_id_IBM_19K4656_19K4657.html
b. shg.dk har ikke påført rammenes modelnr. (men ring/mail og spørg evt.)

Eller prøv at kontakte prc-data.dk ; de er ret gode til det med ram til Compaq og IBM og deres priser er helt ok - jeg kan dog ikke se om det de har på lager vil passe til din maskine.
Avatar billede nesm Nybegynder
06. april 2004 - 13:19 #8
Tak for hjælpen - har ringet til prc-data og fået en pris der ligge et par hunderede kroner lavere...
Avatar billede espersen Novice
06. april 2004 - 13:22 #9
kaster lige et svar