Avatar billede pelkjaer Nybegynder
05. april 2004 - 19:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

find og replace

Hvis jeg i et non-statisk lookup, støder på <a href="xxx"> skal jeg replace xxx. - og xxx matcher et GUID pattern.

Er der en regex haj der kan hjælpe?
Avatar billede roenving Novice
05. april 2004 - 23:43 #1
Nysgerrig Peter, hvad er GUID ?-)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
06. april 2004 - 08:59 #2
generic universal identifier ;)
Avatar billede coderdk Praktikant
17. april 2004 - 02:09 #3
Uhm, nej, GUID betyder Globally Unique Identifier ;)
I PCRE kunne du matche den sådan:

  /^\{[0-9a-f]{8}\-([0-9a-f]{4}\-){3}[0-9a-f]{12}\}$/i
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
17. april 2004 - 11:55 #4
Havde helt glemt dette sp. :)

coderdk>>Ja du har helt ret - GUID betyder Globally Unique Identifier, jeg havde fået "printet" generic universal identifier fast oppe i lystavlen. Same thing but different..

Jeg har dog løst problemet for længe siden, og kan heller ikke umiddelbart bruge dit svar - jo det er en simpel måde at slå GUID op på, men det tager sig ikke af replacements i databasen også. Men du får selvfølgelig point for dit svar anyway ;o)