Avatar billede konens Nybegynder
06. april 2004 - 22:27 Der er 25 kommentarer

opbugning af burger

Da Jeg nu er er kommet til nr 2grill-bar-job og er ret uenig med chefen om
opbygning (han er også ny i faget) af en burger spørger jeg her hvad i helst
ville have, vi snakker en helt alm burger på en helt alm lille grill...:

nr1:

Underbolle
Salatmayonaise
rå løg
bøf
tomat
agurk
salat
dressing
overbolle med salatmayonaise

nr2:

Underbolle
salatmayo
rå løg
salat
tomat
agurk
dressing
bøf
salat
overbolle

Mine argumenter er:

Ved 2, går en del stegefedt i de underliggene grøntsager + dressing og
dermed spiser man halvstegte grønsager og dressing blandet med stegefedt...
Endvidere har denne model et ret højt tyngdepunkt hvilket gør den svær at få
den til at "balancere" - især ved en dobbelt model. - faktisk umuligt uden
den vælter.

Endvidere undrer det mig at det nye sted går ultra op i rengøring ved
lukketid (tager 4 personer en lille time og det er ikke en stor grill...) -
men ved gammeldaws is ved de ikke at man normalt dypper "skeen" i vand ved
hver kugle - og det vand skal skiftes flere gange dagligt? - De har bare to
skeer som man bare graver løs med som resulterer i chokolade is i jordbær
osv...

Og endeligt - jeg har ikke arbejdet med softicemaskiner før - er det normalt
at når man letter låget på sådan en - så er den fuld af "skum" øverst?
Avatar billede melange Nybegynder
06. april 2004 - 22:32 #1
det var da et alternativ spørgsmål :) Men jeg må ærligt indrømme at jeg aldrig har skænket burgerens opbygning en tanke, det eneste der tæller for mig er at der er godt med fyld ;)
Avatar billede backside Nybegynder
06. april 2004 - 22:32 #2
Løg skal da i hvert fald OVER bøffen. Det eneste der skal under bøffen er majo.
Avatar billede konens Nybegynder
06. april 2004 - 22:35 #3
Ja man tænker jo nok mere over det når man går med det til hverdag...  ;)

Men foretrækker i "halvstegte grøntsager" - eller at disse samt dressingen befinder sig over bøffen og der med forskånes for skoldhed stegefedt?
Avatar billede haverslev Novice
06. april 2004 - 22:35 #4
Klart nr. 1, er enig med dig i, at det Nr.2 bliver hurtig "slasket" og træls
Avatar billede konens Nybegynder
06. april 2004 - 22:37 #5
Fedt hvis der kunne blive en afstemning ud af dette jeg kunne vise chefen.. kom med jeres meninger!
Avatar billede apocalyptica_apo Nybegynder
06. april 2004 - 22:37 #6
Ja, bøffen skal klart i bunden, eller lige over de rå løg...
One vote for #1

softicemaskiner ved jeg nada om
My 0,02 isk
Avatar billede backside Nybegynder
06. april 2004 - 22:41 #7
Og som forslag nr. 1, selvfølgelig skal der majo på begge boller. ;)
Avatar billede haverslev Novice
06. april 2004 - 22:43 #8
Der er jo også nogle, der tager tomat eller agurken ud, fordi de ikke kan lide det, det vil være møj træls i nr.2 tilfælde
Avatar billede konens Nybegynder
06. april 2004 - 22:44 #9
Så bestiller man da selvfølgelig bare uden de ting i...!
Avatar billede konens Nybegynder
06. april 2004 - 22:45 #10
og hvorfor skulle det egenligt være mere træls en nr 1 ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. april 2004 - 22:47 #11
´Tvivler på at man kan smage forskel og da sådanne bøffer jo er FRISKE vil de ikke blive slaskede - det kan de ikke NÅ at blive.

Så skriver du Grill...
I min opfattelse af grill, så bruges der ikke stegefedt?
Avatar billede haverslev Novice
06. april 2004 - 22:47 #12
fordi en burger jo "står" op, i nr.2 tilfælde vi du jo vende den på hovedet, for at tage tingene ud! og i nr. 1 skal du jo bare lette på "låget"
Avatar billede konens Nybegynder
06. april 2004 - 22:51 #13
John: Der er klar forskel og nej man "tilsætter" ikke stege fedt, det er blot tale om det fedt der naturligt findes i bøfferne.-...

Haverslev:

Godt det var det jeg ville høre, vi er enige på det punkt.
Avatar billede backside Nybegynder
06. april 2004 - 22:52 #14
john_stigers>> Det eneste der IKKE bliver slasket er bøffen, men det gør det andet.
Specielt salaten skal holdes adskilt fra bøffen, og det gøres ret fint med tomater som varmeskjold.
Agurk bliver også hurtigt slasket, derfor er tomat nr.1 til det formål.
Avatar billede haverslev Novice
06. april 2004 - 22:53 #15
John, tror der er forskel på bøffer/stegemåde, nogle gange kan du næsten ikke sætte tænderne i sådan en burger i papir, uden det løber med fedt/stegesaft og papiret nærmest opløses
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. april 2004 - 22:54 #16
ok... nogen der har gættet at burger er noget jeg ikke får så tit? ;D
Avatar billede haverslev Novice
06. april 2004 - 22:56 #17
john, nææhh egenlig ikke ;D, der er meget forskel på grillbarer !
Avatar billede backside Nybegynder
06. april 2004 - 22:58 #18
Synes jeg aner en blinkende pil i retning af nr. 1 som mest foretrukne burger konstruktion.
Avatar billede haverslev Novice
06. april 2004 - 23:00 #19
Konens : får vi ikke en burger, istedet for points ??
Avatar billede backside Nybegynder
06. april 2004 - 23:12 #20
Godt forslag....*GG*
Avatar billede doggy82 Praktikant
07. april 2004 - 00:49 #21
Helt klart nr. 1 - med samme argumentation som du selv giver.
Det er da logisk at bøffen skal nederst.
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
07. april 2004 - 01:03 #22
Nr 1 helt klart, fyldet skal da komme ovenpå :)
Avatar billede backside Nybegynder
07. april 2004 - 01:40 #23
Hvor skal vi hente burgeren til afprøvning?
Avatar billede jps6kb Novice
07. april 2004 - 09:31 #24
Jeg er klart med på en test i feltet... bare sig hvor det er... så er jeg på. (husk lige at de vil blive benævnt som værende "exp-burger 1 og 2") *G*
Avatar billede backside Nybegynder
17. april 2004 - 13:50 #25
Er det ved at være lukketid?