Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
10. april 2004 - 18:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Batch til at ændre opløsning og hz

Hej

Er der nogen der ved hvordan man laver en batch-fil som kan ændre skærmopløsningen til 1152x864 32bit 85Hz?

Har nemlig problemer med at alm. brugere får ændret skærmopløsningen når de går ind i spil eller lignende, og når de så går ud af spillet, så går skærmopløsningen eller hertzene ikke tilbage til det de skal... Det kan måske løse ved nogle indstillinger i XP?
Avatar billede espersen Novice
10. april 2004 - 18:58 #1
dertil har jeg benyttet nVidia Refresh Rate Fix MKII v2.10

så nu har jeg 1152*864 + bedre hz i spil
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
10. april 2004 - 19:28 #2
Jeg har jo ikke problemer med spillene, problemet ligger jo i at den ikke skifter tilbage til min standard windows opløsning...
Avatar billede espersen Novice
10. april 2004 - 19:46 #3
det fix låser nærmest også opløsningen i XP - kan ikke vælge andre
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
10. april 2004 - 22:46 #4
Hvad sker der så med spil som max kan køre i 1024x768 ?
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
10. april 2004 - 22:57 #5
Det er egentlig lige meget...

Jeg fik det til at virke med MultiRes..:
http://www.entechtaiwan.com/util/multires.shtm
Avatar billede espersen Novice
10. april 2004 - 23:20 #6
det er ikke et problem med de spil : de kører i deres seperate opløsninger - fx. kører jeg lidt CS under 1024*768.
Avatar billede zintazu Nybegynder
11. april 2004 - 23:07 #7
http://www.earthv.com/tips_detail.asp?TipID=62 tjek linket, det er til hvordan du "låser" hz i xp, virker hammergodt, ligger selv og kører 1600*1200 i 75 hz, på min nokia skærm. og den hopper ikke ned på 60 hz som xp har det med at gøre i bestemte spil og programmer. vis de ændre opløsningen, plus at når jeg kommer tilbage fra et spil så kører den stadig 75 hz i windows.
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
12. april 2004 - 10:43 #8
Smart... Men jeg tror nu stadigvæk jeg vil bruge MultiRes, da jeg på den måde også er sikker på at opløsningen er som den skal være...

Måde jeg har fixet det med MultiRes er at jeg har lavet en batch-fil, som sætter opløsningnen og hertzene som de skal være. Denne batch-fil bliver så kørt når brugerene bliver logget af...