Avatar billede konens Nybegynder
10. april 2004 - 21:40 Der er 23 kommentarer

gamle varer

På min lokale tankstation skider de mildest talt på holdbarsheds datoer. Jeg
har stort set hver dag i en måned nu fundet for gamle varer dernede - helt
op til 3 mdr, men det det foruroliger mig nu er at nu er de begyndt på at
stille varerne tilbage på hylden efter at jeg har påpeget problemet!

Dem der står der siger bare "det er ikke mit ansvar, det er dem som står her
om morgenen som skal tjekke det...!'

PT står der en hel PALLE kaffe dernede som er for gammelt hvilket jeg har
påpeget 4 gange nu uden at den er bleven fjernet...! - de har da sat pisset
på tilbud i stedet og håber å på at folk ikke opdager det åbenbart.

Ellers har det været alt fra ketchup, sennep, pålæg, chips, karameller,
kager og mange mange andre ting...

Hvor klager man?
Avatar billede roenving Novice
10. april 2004 - 21:58 #1
Jeg ville kigge efter her: http://www.forbrug.dk/klage/

-- jeg kunne dog ikke umiddelbart finde regler for gamle varer ...
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
10. april 2004 - 22:02 #2
Ring omgående til den lokale fødevarer kontrol under fødevareministeriet eller stadsdyrlægen. Han eller de skal straks tagge affære
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. april 2004 - 22:42 #3
tag denne med næste gang og sig at du også gerne vil have noget. http://www.dr.dk/reneord/artikler/2003/110903gamle_varer.htm
De må forresten ikke sælge det der er for gammelt - så sig at det tager du med uden beregning, for de kan ikke sælge gamle varer.
Avatar billede bb_maze Nybegynder
12. april 2004 - 17:54 #4
john_stigers: Hvad skal han bruge den til? Der står jo ikke hvem der har denne ordning... Og jeg tvivler på at den lokale tankstation yder denne "service"...

HYGGE
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. april 2004 - 20:01 #5
"så sig at det tager du med uden beregning, for de kan ikke sælge gamle varer."

UHYGGE
Avatar billede bb_maze Nybegynder
12. april 2004 - 20:23 #6
At noget er for gammelt giver da ikke en lov til at stjæle?

HYGGE (hvem har pisset på din sukkermad?)
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. april 2004 - 20:27 #7
det der HYGGE pisser mig totalt af - det er ok når det er som afslutnign på en debat, men at skrive det hele tiden...

Jeg skrev da ingen ting om at stjæle - prøver du at finde en dybere mening med det jeg skriver da?
Avatar billede norbert Nybegynder
12. april 2004 - 20:39 #8
Jeg står helt inde for stigers ideer. Lad dem dog melde dig for tyveri. Hvis du gør opmærksom at varerne er for gamle, og at de bliver ved med at sælge dem, er du jo nødt til at gøre opmærksom på at der er noget galt. Det er deres fejl, deres "overtrædelse", så hvis du kan bevise, at du har bedt dem fjerne varerne er jeg sikker på, at der ikke sker dig noget, hvis DU fjerne dem. Men at melde dem, er nok 1. prioritet.
Norbert :-)
Avatar billede bb_maze Nybegynder
12. april 2004 - 20:51 #9
Øh john... Tage med uden beregning og så stjæle...? Jeg kan ikke se forskellen :D Og nej, jeg prøver ikke på at finde nogen dybere mening, prøver bare på at finde ud af hvad du skriver...

Hvis HYGGE kan pisse dig af så skal der ikke meget til... Det svarer vel en smule til at slutte et indlæg af med ens navn? (dette er ikke et angreb på dig nobert ;-))

hygge (nu med småt)
Avatar billede norbert Nybegynder
12. april 2004 - 20:53 #10
Jeg slutter nu altid mine indlæg af med mit navn, det har jeg med fra min opdragelse :-)
Norbert :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. april 2004 - 21:09 #11
vedr. hygge kontra navn - nu hedder du ikke hygge vel?

"så sig at det tager du med uden beregning, for de kan ikke sælge gamle varer."

jeg må hellere fremhæve det ord du ikke kan se:
"så _SIG_ at det tager du med uden beregning, for de kan ikke sælge gamle varer.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
12. april 2004 - 21:16 #12
Jeg beklager John Stigers, det kan man altså ikke bare gøre, engang kunne man rydde hylderne, hvis det var løbet over datoen, men ikke idag, hvor mange er meget snedige og kan "gemme" varerne længst inde bagest på hylderne og på dagen for udløb finde dem igen, FDB gjorde det engang, men mistede tålmodigheden med de smarte, og tog bare imod kurven/vognen uden  at honorere kravet om at få varerne.
Det du siger er slet og ret butikstyveri.

Nej den stedlige stadsdyrlæge skal blot informeres, anonymt eller ved et teleopkald og han sender straks en mand til stedet (de har nemlig brug for de små sejre)
Avatar billede bb_maze Nybegynder
12. april 2004 - 21:18 #13
Nej, men nobert hedder squ da heller ikke 'nobert :)'. Så slå nu koldt snaps i blodet

Det hjælper da lige vidt at sige det? Så siger de bare at han ikke må, og så kan han ikke gøre noget...

Der er ingen grund til at prøve på at lave smarte ting, snak med forbrugerrådet eller lign. Du kan også prøve på at få fat i chefen. Det er ikke altid ekspedienter siger alt til chefen, da underlige/irriterende kunder nogle ganger siger nogle ting som man , som ekspedient, ved chefen er lige glad med...

hygge
Avatar billede norbert Nybegynder
12. april 2004 - 21:23 #14
Jo, det gør jeg da - Norbert er mit mellemnavn - jeg hedder Erik til fornavn og Knudsen til efternavn - så jeg hedder da Norbert  :-)
Men derfor har jeg da den mening, jeg nu engang nu har :;-)
Og jeg er helt sikker på, at hvis man efter gentagene gange har bedt vedkomne om at skifte varerne ud med friske, og så man tager de gamle varer med sig, ikke vil blive knaldet for tyveri - selv om det er selvtægt. Det er nu engang ulovligt at sælge gamle varer :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. april 2004 - 21:31 #15
bb_maze + nordicwolf> jeg skriver absolut INTET om at stjæle!!!???
Avatar billede bb_maze Nybegynder
12. april 2004 - 21:33 #16
Citat fra mig selv:
"Øh john... Tage med uden beregning og så stjæle...? Jeg kan ikke se forskellen :D"

HYGGE
Avatar billede norbert Nybegynder
12. april 2004 - 21:35 #17
Hvorfor ikke bare melde det til Sundhedsmyndighederne? Så er den prut ude :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. april 2004 - 21:57 #18
øhhhh... skærer ud i pap til dem der ikke fatter en brik ;)

"så _SIG_ (ja ja du fortæller bare ekspedienten at du kige stjæler en vare - HALLO!)at det tager du med uden beregning, for de kan ikke sælge gamle varer - fes den ind på lystavlen?
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. april 2004 - 21:58 #19
Ovenstående er ikke mednt så hårdt som det lyder ;D
Avatar billede bb_maze Nybegynder
12. april 2004 - 22:10 #20
Og ovenstående forstår jeg stadig ikke... Du får da intet ud af at _SIGE_ det til dem... Med andet du siger det til chefen...

hygge
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. april 2004 - 22:16 #21
Så glem det - har brugt den fremgangsmåde og fik to af en vare til een vares pris på den måde. På den lokale Metax!

Man siger det for at ekspedienten (nej det var ikke chefen jeg blev ekspedieret af!) får øje på et alvorligt problem.

Kan du NU se det?

kan ikke forklare det tydeligere
Avatar billede norbert Nybegynder
12. april 2004 - 22:23 #22
Forstår dig til fulde, Stigers - men her er problemet, at selv om "stedet" er blevet gjort opmærksom på problemet, bliver varen igen sat på hylderne til salg. Der må en anmeldelse til for at få løst det. Der, hvor du har været, har det trods alt været normale mennesker, som bare har været uheldig. Det er det omtalte sted ikke - og det er jo også ligesom det, du pointerer. Man må gå grovere til værks, for at få disse mennesker til at forstå, at der er en lov, man må følge.
Norbert :-)
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
13. april 2004 - 08:32 #23
Det er heller ikke altid at det er de gamle varer der er enestående problem, har man ikke tid til at  flytte varerne frem på hylderne og tage dem væk så kunne det tænkes at der i baglokalerner ting der skal rettes og rengøres, det plejer at følges ad. Derfor mit råd  om at indvolvere en statslig dyrlæge, de er tættere på end vi regner med.
Jeg forstår(John Stigers)din måde at råbe dem op på, men det er ikke altid at det er sådan det oppfattes.