Avatar billede retry Nybegynder
11. april 2004 - 13:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvad med noget hjælpsom og adfærdsregulerende "AI"?

Exp er ment som hjælp til selvhjælp.

Minimum selvhjælp er vel, at man lige kigger efter, om det spørgsmål man har tænkt sig at stille, måske allerede ér blevet besvaret.

Derfor: Ved klik på "Opret spørgsmål" kunne exp foretage en søgning og præsentere resultaterne for spørgeren, og samtidig give valget: "Vil du fortsat stille dit spørgsmål?- JA/NEJ".

Hvis overskriften er præcis den samme som på en af topscorerne i søgeresultatet, og spørgeren alligevel svarer JA til at oprette sit spørgsmål, så bed spørgeren om at finde på en bedre titel.
Avatar billede fromsej Praktikant
11. april 2004 - 14:09 #1
Første betingelse er at søgefunktionen virker, anden betingelse at den bliver gjort mere synlig, det har vi bedt om et utal af gange, men der sker det sædvanlige, godt gættet ikke en skid.
Avatar billede roenving Novice
11. april 2004 - 19:15 #2
Enig, fromsej, men det ville da være rart at skulle undgå at svare for 56. gang på 'Formattere under XP' eller 'Åbne popup', så jeg ville ønske, at sådan en funktion, som retry foreslår, var her
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. april 2004 - 19:37 #3
der er en 3. betingelse...

At den der opretter et spørgsmål rent faktisk kigger de muligheder igennem som de skulle blive præsenteret for - DET kan være den største forhindring ;)
Avatar billede retry Nybegynder
11. april 2004 - 19:48 #4
john_stigers>> Det vil kræve at søgemekanismen er suverænt god.
Der skal efter min mening helst være mere gulerod end pisk i adfærdsregulerende tiltag.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. april 2004 - 19:50 #5
"Det vil kræve at søgemekanismen er suverænt god." jeg går ud fra at du er klar over at E´s søgemaskine ikke er den mest præcise? (det var dig selv der foreslog det ;))
Avatar billede retry Nybegynder
11. april 2004 - 19:58 #6
john_stigers>> Jeg misfortod dig derhen, at jeg troede du ville have systemet til at holde øje med, om brugeren rent faktisk klikkede på nogle af søgeresultaterne.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. april 2004 - 20:04 #7
hehe - nej ;)
Avatar billede retry Nybegynder
11. april 2004 - 20:17 #8
Nå, jeg må hellere lukke mens jeg husker det. Yderligere kommentarer er naturligvis velkomne.
Avatar billede roenving Novice
11. april 2004 - 20:18 #9
-- igen en af de der brugere, som selv snupper points ;~}

*lol*
Avatar billede retry Nybegynder
11. april 2004 - 20:31 #10
Ja, nu får vi se, hvem der er *seriøst* interesseret i emnet, og ikke bare spiller kloge for at score points!