Avatar billede mulbo Nybegynder
11. april 2004 - 20:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Igang med SoftIce

Hva jeg har leget meget med trainere osv... og har også lavet et par stykker simple... bla...
Men nu vil jeg gerne til at debugge mere "rigtigt"...
Jeg har SoftIce men kan slet ikke komme igen (bruger XP SP1)
Alle de tuts jeg har fundet, kan jeg ikke få til at virke...
Så jeg tænkte på om nogle kendte en Rigtig NewBie tutorial som virker under Windows XP!...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. april 2004 - 20:34 #1
Til spil skal du nok bruge GameHack eller WinHack..
SoftIce bruges vist mest til at debugge programmer..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. april 2004 - 20:41 #2
GameHack: http://www.gamehack.com/
GameHack is a Windows95 / 98 application that allows you to search for the memory-addresses where your favorite game stores its properties (like money, energy, lives, timers, extras, inventory items or ammo). GameHack gives you access to these found addresses, so you can change or freeze (make it unlimited) the value of these addresses.
GameHack works with all kind of games: you can search in MS DOS-, Windows 3.x- and in Windows95 / 98 games (you just need to be able to start the game in Windows95 / 98).
If you want to read more about GameHack please refer to the Frequently Asked Questions [ http://personales.ya.com/mutante/faq.html ] or to the topic "What is GameHack" in the GameHack-help [ http://personales.ya.com/mutante/download.html ].
Avatar billede mulbo Nybegynder
11. april 2004 - 20:47 #3
Windows 95/98?

Og for det andet... jeg vil gerne lærer softice... :) jeg ksal bare lige igang...:: :)
Avatar billede squashguy Nybegynder
11. april 2004 - 20:53 #4
Har du styr på assembler[maskinkode]-programmering?

Hvis ikke, vil jeg stærkt anbefalt dig at få lidt styr på dette først, da alt i softice foregår på dette niveau..
Avatar billede mulbo Nybegynder
11. april 2004 - 21:05 #5
jeg er lidt inde i asm... men arbejder kraftigt på det! ;)
Avatar billede strych9 Praktikant
11. april 2004 - 22:55 #6
De ældre versioner af sice virker ikke i winxp. Jeg kender mange der har haft problemer med det. Du skal have den allernyeste.

Man behøver strengt taget ikke at have kendskab til asm for at benytte sice. Dog kommer man ikke udenom kendskab til cpu'ens hukommelsesregistre og win32 API. Alt afhænger egentlig af hvad man har tænkt sig at bruge den til.
Avatar billede squashguy Nybegynder
12. april 2004 - 01:12 #7
Jeg vil nu nok vove at påstå, at det er yderst begrænset hvad man kan analysere sig igennem, hvis man ikke har styr på grundlæggende asm :)
Avatar billede mulbo Nybegynder
12. april 2004 - 13:36 #8
Okay....
Men mit spørgsmål er stadig... igang med softice...
Kan i poste nogle links til SI Tutorials og grundlæggende ASM vil heller ikek skade ;)

(jeg arbejder med win32 api)
Avatar billede strych9 Praktikant
12. april 2004 - 14:53 #9
Avatar billede mulbo Nybegynder
13. april 2004 - 16:22 #10
danke