Avatar billede lordhead Nybegynder
12. april 2004 - 00:13 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Links til andre css-opbyggede sites

Hej eksperter.

Jeg er nu efterhånden gået helt over til ideen med at designe udelukkende med <div>'s og css/xhtml.

Men... Nu kunne jeg godt tænke mig lidt flere inspirationskilder ang. kode, da jeg har et større site lidt længere ude i fremtiden, som jeg selvfølgelig godt kunne tænke mig at benytte denne teknik til.

Jeg har læst nogle artikler på www.htmldog.com og www.alistapart.com - har desuden også været inde på nogle danske comminities.

Desuden kender jeg til www.csszengarden.com som har været en enorm god inspirationskilde.

Så - Hvis du har lyst, så post gerne alle link til css-baserede sites du kan komme i tanke om ;)

det må helst gerne være ret avancerede idet, da mit kommende site også vil være dette :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. april 2004 - 00:24 #1
WebMasterWorld er et rigtig hardcore webmaster site, der primært indeholder professionelle webmastere. De har også et CSS forum

http://www.webmasterworld.com/forum83/
Avatar billede nuki Nybegynder
12. april 2004 - 00:24 #2
Ved ikke om http://www.morten.dk/ er advanceret nok men den er da godt lavet..
Avatar billede nuki Nybegynder
12. april 2004 - 00:25 #3
oh heh du ville have sider med guides troede du mente et site der var opbygget af det :p
Avatar billede lordhead Nybegynder
12. april 2004 - 00:53 #4
nuki > Faktisk var det jeg søgte, sites der var opbygget af Css, præcis som det du postede ;-)

bufferzone > Ikke helt lige det jeg søgte. Jeg leder mere efter deciderede sites opbygget af css, som jeg kan bruge til inspirationskilde.

Når jeg siger avancerede, mener jeg sites jeg personligt kun har set i vellykket form med tables - derfor ville det være rart at se det modsatte ;-)
Avatar billede nuki Nybegynder
12. april 2004 - 01:07 #5
nå okay men så får du lige et svar :p

Du kan også kigge på ham morten.dk's firma www.nogetmedild.dk og se de sider de har lavet også opbygget i css.

-nuki
Avatar billede roenving Novice
12. april 2004 - 01:33 #6
Avatar billede basementjack Nybegynder
12. april 2004 - 13:03 #7
Du har da to ganske vellykkede sites opbygget i divtags med css.. ;) www.csszengarden.com
www.htmldog.com
Men hvad med:
www.w3.org //Dog ik helt så vellykket som man kunne...
www.html.dk
www.improve.dk
www.EKSPERTEN.dk !)

Deres CSS filer er da okay til at søge inspiration i.
Avatar billede lordhead Nybegynder
12. april 2004 - 18:39 #8
basementjack > Jeg gik ud fra at i godt kunne regne ud at jeg kendte sites som www.html.dk og www.w3.org - www.improve.dk findes eftersigende ikke, og eksperten er opbygget i tabeller ;-)

roenving > Tak for linket, den side kendte jeg ikke :-)

De sites i har fundet indtil nu, er (de fleste af dem) ganske rigtigt opbygget i css/divs, men det jeg efterlyser er mere "proppede/avancerede" sites, gerne med meget grafik ol.

Det eneste site jeg rigtigt har fået noget ud af mht. dette, er www.csszengarden.dk da de netop viser hvordan et godt struktureret dokument, kan måle sig med alverdens store sites, proppet med grafik osv.

Jeg finder nogle gode eksempler på disse sites jeg efterlyser, som ejg kun har set lavet  i tables...
Avatar billede lordhead Nybegynder
12. april 2004 - 18:39 #9
Nu kan jeg godt se improve.dk - men den er skam ikke opbygget med div's :)
Avatar billede lordhead Nybegynder
12. april 2004 - 20:52 #10
Et godt eksempel på et 'svanceret' site: http://worldofwar.net/
Avatar billede basementjack Nybegynder
12. april 2004 - 20:56 #11
Hehe.. Improve.dk har nogle div'tags i toppen af deres kilde.. Kiggede vist ik helt grundigt på den.. :)
Avatar billede lordhead Nybegynder
14. april 2004 - 15:42 #12
Hmm... Det lader ikke til at der kommer flere forslag.

Jeg tror desværre den eneste mulighed til mit design, med mine kompetencerer at bruge tables. Men det går jo nok alligevel ;-)