Avatar billede thulin.rm Nybegynder
15. april 2004 - 13:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke connecte til FTP

Spørgsmålet har været oppe på eksperten adskillige gange, men der har indtil videre ikke været nogle som har kunne magte at svare.

Jeg kan ikke connecte til nogle FTP serverer.

Dette gælder min Get2net samt TDC FTP-server.
Den eneste jeg har haft helt til at komme på er ftp.Dell.com

For at vi ikke skal starte helt fra bunden, så strander problemet IKKE i "passiv mode".

Min stationære computer er konfigureret nøjagtig magen til min bærbare, men den bærbare KAN ikke komme på FTP-serveren. Dette er uanset om jeg er på netværk på arbejde (alle andre computerer bag vores firewall kan komme på FTP) eller om jeg er hjemme på trådløs/direkte i routeren eller direkte i modemmet.

IE (ver 5.5) er sat til default security
Jeg har prøvet samtlige FTP programmer som findes, og forsøgt alle de indstillinger som der kan ændres ved.

Jeg har IKKE nogen firewall installeret på min bærbare, der skulle heller ikke ligge nogle programmer som skulle blokkerer.
Men hvis der er nogle der ved at noget bestemt software kan blokkere hører jeg gerne dette.

Når der connectes med IE, findes den serveren og beder om Login og pass. Når de er tastet ind, skriver den "henter indhold af mappen" og bruger: Thulin efter kun 5 sek. Herefter hænger den i 5 min, hvorefter den

Nu skal de virkelige EKSPERTER til at komme ud af busken.

Log fra Ws_FTP:
Finding Host home19-upload.inet.tele.dk ...
Connecting to 195.41.53.185:21
Connected to 195.41.53.185:21 in 0.010014 seconds, Waiting for Server Response
220 homed.inet.tele.dk FTP server (Version wu-20011128-jc(1) Thu Nov 29 15:37:13 MET 2001) ready.
Host type (1): Automatic detect
USER thulin
331 Password required for thulin.
PASS (hidden)
230 User thulin logged in.  Access restrictions apply.
SYST
215 UNIX Type: L8
Host type (2): UNIX (standard)
PWD
257 "/" is current directory.
TYPE A
200 Type set to A.
PASV
501 PASV command failed -- Unable to contact server
PASV Not Supported
XPSV
500 Syntax error, command unrecognized: 'XPSV'
XPSV Not Supported
PORT 192,168,1,141,4,236
200 PORT command successful.
LIST
150 Opening ASCII mode data connection for /bin/ls.

Det skal siges at det tastede Pass
Avatar billede kick Nybegynder
15. april 2004 - 13:40 #1
Du skal slå Passivmode fra
Avatar billede thulin.rm Nybegynder
15. april 2004 - 13:44 #2
Det skrev jeg i starten at dette intet har med problemet at gøre.
Avatar billede thulin.rm Nybegynder
15. april 2004 - 13:46 #3
Uden passiv mode, ser log filen sådan ud (WS_FTP):
Finding Host home19-upload.inet.tele.dk ...
Connecting to 195.41.53.185:21
Connected to 195.41.53.185:21 in 0.000000 seconds, Waiting for Server Response
220 homed.inet.tele.dk FTP server (Version wu-20011128-jc(1) Thu Nov 29 15:37:13 MET 2001) ready.
Host type (1): Automatic detect
USER thulin
331 Password required for thulin.
PASS (hidden)
230 User thulin logged in.  Access restrictions apply.
SYST
215 UNIX Type: L8
Host type (2): UNIX (standard)
PWD
257 "/" is current directory.
TYPE A
200 Type set to A.
PORT 192,168,1,141,5,130
200 PORT command successful.
LIST
150 Opening ASCII mode data connection for /bin/ls.
PASV
425 Unable to open client data connection
PASV Not Supported
XPSV
501 PASV command failed -- Unable to contact server
XPSV Not Supported
Avatar billede kick Nybegynder
15. april 2004 - 13:48 #4
Den skriver jo : 501 PASV command failed -- Unable to contact server
PASV Not Supported

Så jeg ser det som om at passivmode skal slås fra..

Har du prøvet og bruge Flash-fxp????
Avatar billede kick Nybegynder
15. april 2004 - 13:51 #5
Hmm kan du prøve at lave en account så skal jeg prøve og se om jeg kan komme ind hvis alså det er muligt
Avatar billede thulin.rm Nybegynder
15. april 2004 - 13:52 #6
Den sidste log fil, er uden PASSIV mode.
Jeg har dog ikke prøvet flash-fxp, men jeg har brugt 4 forskellige andre FTP programmer, på min stationære fungerer den 100% med IE, som også har virket på min bærbare. Jeg kan desværre ikke sætte fingeren på hvad jeg har ændret så den ikke supporter FTP mere.
Avatar billede thulin.rm Nybegynder
15. april 2004 - 13:55 #7
Det er ikke noget problem at komme ind på min account, jeg kan tage en hvilken som helst computer (min stationære, på samme netværk som den bærbare) så ryger man lige igennem.
Avatar billede kick Nybegynder
15. april 2004 - 13:55 #8
Hmm det er godt nok strange at den ene kan og ikke den anden
Avatar billede thulin.rm Nybegynder
15. april 2004 - 14:00 #9
Der er selvfølgelig forskelligt hardware i de forskellige maskiner, men samme software.
Kunne det tænkes at hvis der lægges en MS sikkerhedsopdate på at det går galt ??
Avatar billede kick Nybegynder
15. april 2004 - 14:03 #10
Måske kan det godt have noget at sige men jeg står af der for er ikke lige ind i de ting thulin.rm desværre
Avatar billede thulin.rm Nybegynder
10. juni 2004 - 15:57 #11
Fejlen lå i den deterministic network enhancer, som Cisco VPN dialer havde installeret.