Avatar billede nellersteph Nybegynder
16. april 2004 - 14:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Gå videre til næste, hvis et id har været brugt, derefter loope

Hej eksperter

Jeg prøver lige igen... Og nu er jeg desperat !!!

Jeg har 9 forhandlere, alle skal have mulighed for at modtage kunder under sig.

Det jeg gerne vil lave er at når en kunde f.eks, har oprettet sig under forhandler nr. 1, så skal den næske kunde automatsik oprettes under forhandler nr. 2 etc. Kunden kan ikke selv bestemme hvilken forhandler man bliver oprettet under !

Jeg fanger forhandler id fra en tabel = "forhandler" og indskriver forhandler i en kunde tabel = "enroll" når kunden har bestilt.

Når alle 9 forhandlere har f.eks. 1 kunde hver, skal den starte forfra, så alle har lige stor chance for at få kunder under sig !

Hvordan klarer jeg den ?????

HJÆÆÆLP

Neller
Avatar billede juggalo Nybegynder
16. april 2004 - 14:40 #1
Du kan lave noget round-robin-agtigt....

Når du skal indsætte en ny kunde, ser du på hvilket forhandler id den foregående kunde fik - så slår du op i forhandler tabellen, top 1 over forhandlere hvor id er større end id fra den foregående kunde.
Får du en record tilbage skal den nye kunde have det forhandler id, er recordsettet tomt, skal han have forhandler id fra den første forhandler (select top 1 fra forhandler order by id)
Avatar billede nellersteph Nybegynder
16. april 2004 - 15:32 #2
Hvordan gør jeg det helt konkret ?
Avatar billede juggalo Nybegynder
19. april 2004 - 17:38 #3
hvor konkret mener du? Har du lavet dele af koden eller??
Avatar billede nellersteph Nybegynder
19. april 2004 - 18:20 #4
Hej igen...
Ja jeg har lavet noget.... Men jeg har neget svært ved at gennemskue hvordan jeg skal få det til at virke...

<%
if request.servervariables("CONTENT_LENGTH") <> 0 then 'spørger om der bliver data tilsendt
tabelnavn = "enroll"
id = Request.Form("id")

Set QueryIndslag = (Connect.Execute("Select * from "& tabelnavn &""))

'laver recordsættet til db
set opdatering = server.createobject("ADODB.recordset")
query ="select * from "& tabelnavn &""
opdatering.open query, connect, adopenstatic, adlockoptimistic

'opretter ny linie i db og indskriver tilsendt data

opdatering.addnew
opdatering("dato") = time
opdatering("navn") = trim(request.form("navn"))
opdatering("nick") = trim(request.form("nick"))
opdatering("email") = trim(request.form("email"))
opdatering("land") = trim(request.form("land"))
opdatering("order") = trim(request.form("order"))
opdatering("forhandler") = trim(request.form("forhandler"))
opdatering.update
opdatering.close
%>

<%

else 'hvis der ikke bliver tilsendt data

id = Request.QueryString("id")

%>
    <table width="300" cellpadding="2" cellspacing="0" border="0" align="center">
<form action="default.asp?id1=4" method="post">
<%
Set QueryNavn = (Connect.Execute("Select "& varsql &" from formular"))
%>
        <tr>
            <td width="100">Standard <input name="order" type="radio" value="standard"></td>
            <td width="100">Advantage <input name="order" type="radio" value="advantage"></td>
            <td width="100">Prestige <input name="order" type="radio" value="prestige"></td>
        </tr>
        <tr>
            <td><%=QueryNavn("navn"& sprog2 &"")%> :</td>
            <td align="right" colspan="2"><input name="navn" type="text" size="40" class="mem"></td>
        </tr>
        <tr>
            <td><%=QueryNavn("nick"& sprog2 &"")%> :</td>
            <td align="right" colspan="2"><input name="nick" type="text" size="40" class="mem"></td>
        </tr>
        <tr>
            <td><%=QueryNavn("email"& sprog2 &"")%> :</td>
            <td align="right" colspan="2"><input name="email" type="text" size="40" class="mem"></td>
        </tr>
        <tr>
            <td><%=QueryNavn("land"& sprog2 &"")%> :</td>
            <td align="right" colspan="2"><input name="land" type="text" size="40" class="mem"></td>
        </tr>
____________________________________________________________________________________
Her trækker jeg forhandleren !
____________________________________________________________________________________
<%
Set QueryEnr = (Connect.Execute("Select * from enroll"))

Set QueryForhandler = (Connect.Execute("Select Top 1 * from forhandler"))
%>
        <tr>
            <td>Id <%=QueryForhandler("forId")%></td>
            <td align="right" colspan="2"><input name="forhandler" type="hidden" value="<%=QueryForhandler("id")%>"></td>
        </tr>
        <tr>
            <td>&nbsp;</td>
            <td align="right" colspan="2"><input type="reset" value="Reset" class="knap">&nbsp;<input type="submit" value="Send" class="knap"></td>
        </tr>
</form>
    </table>
<% end if%>

Kan du gennemskue det ?
Avatar billede juggalo Nybegynder
22. april 2004 - 09:47 #5
Jeg skal lige kigge på det når jeg får et ledigt øjeblik... :)
Avatar billede nellersteph Nybegynder
28. juni 2004 - 12:57 #6
Jeg har endnu ikke fået nogen respons på spørgsmålet... er der nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede nellersteph Nybegynder
29. juni 2004 - 15:19 #7
lukker sp. ingen svar