Avatar billede repsak Nybegynder
16. april 2004 - 22:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Konvertere til CSS

Hej, jeg søger et program som kan konvertere følgende fra en html fil:

<td bordercolor="#000000" bordercolorlight="#000000" width="100%" background="bg_01.jpg" bordercolordark="#000000" height="100">

til noget ala

<td class="klasse1">
og så resten i en .css fil.
altså så jeg får stylen i en fil for sig

Nogle som har kendskab til sådan en program?
Avatar billede backside Nybegynder
16. april 2004 - 23:11 #1
Det lyder sku da interesant hvis det er muligt. ;)
Avatar billede repsak Nybegynder
21. april 2004 - 13:01 #2
hehe jeps, men noget tyder på at ingen har kendskab til et sådan program :-(
Avatar billede claus_jac Nybegynder
22. april 2004 - 16:29 #3
Du kan ikke få noget til at genere filen automatisk, men html-kit kan lave en update to CSS eller XHTML hvor CSS bliver genereret, så skal du bare selv smide css'en i en fil! (www.htmlkit.com)

håber det hjælper.

Claus
Avatar billede repsak Nybegynder
22. april 2004 - 22:11 #4
Hej Claus,
ganske god editor... du kan ikke lige afsløre mere præcist hvordan det gøres? Har siddet og rodet lidt rundt uden held.
Avatar billede claus_jac Nybegynder
23. april 2004 - 08:31 #5
Sådan da :)

du går ind i actions menuen under tools>html tidy>convert to xhtml /xml.
Du kan også sætte indstillingerne, men leg med det. det er den letteste måde for at få det til at se ud som du gerne vil have det!

Håber det  hjælper

Claus
Avatar billede repsak Nybegynder
23. april 2004 - 09:40 #6
Jo tak, det hjalp mig et godt stykke videre :-)