Avatar billede jacobnjensen Nybegynder
17. april 2004 - 12:50 Der er 3 kommentarer

USB bredbånds router og vil gerne køre normalt netværk

Hej

Jeg er igang med at hjælpe en ven i udlandet. I hans hus har han fået en router til Internet hvilket han logger på via et USB kabel. Da vi gerne vil have sat trådløst internet op er mit spørgsmål om den eneste måde at gøre dette på at sætte en pc op som modtager USB internet forbindelse, og lader pc'eren være en "ny" router hvorfra jeg deler Internetforbindelse, således at jeg kan tilslutte et trådløst access point. Eller kan man få en boks som konverterer USB til RJ45?
Avatar billede nmh Nybegynder
17. april 2004 - 13:31 #1
Jeg har ikke kunnet finde nogle accespoint, der kunne tilsluttes USB (men det betyder ikke nødvebdigvis at et sådant ikke findes :o)).
Løsningen med at sætte en PC op som router vil selvfølgelig være en mulighed, men er det ikke bedre istedet at få fat på en router, der tillader tilslutning af et RJ-45 kabel?

Routere koster jo ikke ret meget, men det er måske Internet- udbyderen, der ikke gør denne løsning mulig?
Avatar billede jacobnjensen Nybegynder
17. april 2004 - 13:48 #2
Jeg har overvejet at finde en anden router, men det er lidt vanskeligt at få informationer om hvad der kan lade sig gøre med linien, da det er i mellemøsten, de kender ikke rigtig til de problemer som vi prøver at forklare dem. Jeg har dog set på denne løsning http://www.dlink.dk/products/details.asp?Nr=215 men jeg kan ikke helt forstå om det er en rigtig router, den er nemlig meget billig. Det eneste som vi kan se på den USB router som der er der nede, er at det er et "telefon" kabel som går ind i den med 4 tråde i.
Avatar billede nmh Nybegynder
17. april 2004 - 13:58 #3
Jo, den router, du linker til er skam en rigtig router. Routere er som sagt blevet billige. Men den kan ikke kobles på direkte via et telefonkabel.

Den komponent din ven har dernede er nok et et adsl-modem, med USB-udgang.
En router skal normalt sættes til et adsl-modem. Men der må vel være nogle dernede, der kan sige noget "klogt" om hvordan man kan få flere pc'ere koblet på nettet enten direkte eller trådløst.