Avatar billede ridefisken Nybegynder
17. april 2004 - 18:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Elbas til mikrofonindgang?

Jeg spekulerer på om jeg, uden at ødelægge mit lydkort, kan tilslutte min elektriske bas til min mikrofonindgang?.. eller skal jeg have mig en lille forforstærker eller noget?. Der er nemlig ingen line-out i min basforstærker.
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
17. april 2004 - 19:08 #1
Tror nok der skal en equilizer til. Når du har en basforstærker, så er den jo indbygget og så kan du dæmpe højtalerudgangen lidt ned via en spændingsdeler og sætte den ind til line-in indgangen bag ved computeren.
Avatar billede ridefisken Nybegynder
17. april 2004 - 19:17 #2
Hmm.. der er ikke nogen højttalerudgang. men jeg sad lige og kiggede på den, og voilá.. der er en hovedtelefonsudgang. den må kunne bruges.
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
18. april 2004 - 07:44 #3
Ja, så er den jo OK. Den skulle kunne bruges direkt til Line-in bøsningen, dog ikke til mic indgangen, da denne kan være for følsom.
Avatar billede ridefisken Nybegynder
18. april 2004 - 12:51 #4
klart.
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
18. april 2004 - 15:15 #5
Prøv at skrue lydtyrken på forstærkeren ned til det halve og se om det ikke forvrænger. Fik du det til at virke, ridefisken? Held og lykke og fortsat god søndag. Der er masse af sol i dag!!!
Hilsen, Klaus.
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
18. april 2004 - 15:47 #6
Lydkortet skulle da meget gerne holde til det. de værste der vil ske er bare at det skratter og så kan du bare skrue ned for inputtet. En EQ kan du ikke bruge til noget...
Avatar billede ridefisken Nybegynder
18. april 2004 - 17:06 #7
claus.arndt: jeg prøver så snart jeg får fundet min adaptor (jack til minijack)
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
20. april 2004 - 06:43 #8
Tak for points, ridefisken! I øvrigt skulle du nok også kikke lidt på lydinstillingerne (hak ved line-in og lydstyrke op). Hvis det er et almindeligt lydkort, slå evt. 2o dB boost fra (avancerede indstillinger i lydoptageren). Den er go' til mikrofon men næppe til en basfostærker.
Avatar billede muzak Nybegynder
22. april 2004 - 21:06 #9
Hvis du vil have god lyd bør du anskaffe dig en preamp. Bare en lille mixer eller lign.