Avatar billede dadio Nybegynder
25. april 2004 - 10:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Stående baggrund

jeg vil gerne have et billede/vandmærke som baggrund på min hjemmeside. Jeg bruger Frontpage 2000, og kan godt få lagt billedet ind som baggrund, men nu vil jeg gerne have at den bliver "stående" når man ruller ned af siden. Hvordan gør man det?
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
25. april 2004 - 10:47 #1
<head>
<style type="text/css">
body {
background: url("baggrund.gif") fixed;
}
</style>
</head>
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
25. april 2004 - 10:52 #2
hvis du vil have at billedet ikke gentager sig selv og er placeret midt på skærmen:

<head>
<style type="text/css">
body {
background: url("baggrund.gif") fixed no-repeat 50% 50%;
}
</style>
</head>
Avatar billede stefmeister Nybegynder
25. april 2004 - 18:51 #3
<body bgproperties="fixed>
Avatar billede stefmeister Nybegynder
25. april 2004 - 18:52 #4
ups... der skal også lige gåseøjne på den anden side af fixed

<body bgproperties="fixed">
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
26. april 2004 - 15:09 #5
Brug ikke bgproperties, det er ikke en del af webstandarden, og det virker ikke i alle browsere.
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
26. april 2004 - 15:12 #6
stefmeister >>

Og hvorfor kommer du med sådan et svar? Du ved udemærket at jeg har skrevet den korrekte måde at gøre det på. Hvis din løsning havde været bedre kunne det forsvares, men den er jo fuldstændig uholdbar. Jeg er skuffet.

mvh
lerchedahl
Avatar billede dadio Nybegynder
26. april 2004 - 17:32 #7
lerchedahl, tak for svaret. Det virker fint.
Avatar billede stefmeister Nybegynder
26. april 2004 - 20:27 #8
lerchedahl >>

Jeg er sku ikke en ørn til HTML, rent faktisk er jeg ikke særlig god til det.
På min hjemmeside brugte jeg bgproperties="fixed" og det virker helt fint.

/Steffen.
Avatar billede dadio Nybegynder
26. april 2004 - 20:34 #9
lerchedahl, send lige et svar, så du kan få din bonus ;-)
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
27. april 2004 - 18:43 #10
dadio >> takker

stefmeister >> helt iorden og legalt at du prøver at hjælpe, jeg bør måske ikke fare sådan op. Men prøv engang at kigge på din egen side med en anden browser end IE, så vil du måske forstå... :)

mvh
lerchedahl
Avatar billede dadio Nybegynder
27. april 2004 - 21:30 #11
Også tak til dig "stefmeister" fordi gad svare.