Avatar billede bbrockie Nybegynder
27. april 2004 - 23:32 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Reparation, hvor længe må man vente?

Hej folkens
Jeg fik sendt mit grafikkort ind til reparation hos MidtData den 15. Januar 2004; men har stadigvæk ikke fået andet at vide end at "grafikkortet er fysisk skadet og kan ikke umiddeltbart ombyttes. Vi er ved at undersøge hvad der kan gøres". Udfra deres RMA side kan jeg se at kortet er modtaget; men venter på reparation. Andet står der sådan set ikke. Garantien på kortet løb ud ca. en måned efter at de havde modtaget det.

Mit spørgsmål er så, hvor længe kan en butik tillade sig at holde på ens vare? - Jeg er før løbet ind i et lignende problem, hvor butikken gik konkurs og så aldrig mit kort igen, så jeg er en anelse nervøs for disse længerevarende ventetider ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. april 2004 - 23:41 #1
http://www.taenk.dk/tt/2002/tt30/taske/

Ikke samme produkt ;)
Men vil mene at her gælder det samme!

3 mdr. er ikke indenfor rimelig tid. De skal give dig et tilsvarende produkt - dvs. et grafikkort der er lige såp hurtigt og til samme pris som dit kort var værd i Januar!
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. april 2004 - 23:47 #2
Du har loven på din side i denne sag - varen er indleveret til reparation indenfor garantiperioden - dermed bliver den automatisk forlænget så længe butkken har varen.

Husk på at når du får det ny kort, så er der atter 2 års garanti på det ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. april 2004 - 23:51 #3
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. april 2004 - 23:53 #4
hele linket skal kopieres kan jeg se, ellers kommer du ikke det rigtige sted hen
Avatar billede scheea2000 Nybegynder
28. april 2004 - 12:27 #5
bbrockie: Vil også mene at 3 måneder er alt alt for lang tid, men der står intet konkret i loven, så hvis de vælger reparationen og den er kompliceret, har de i princippet længere tid til at foretage reparationen. Men prøv at ring til MidtData og forlang produktet ombyttet eller pengene tilbage (ja det har du krav på, hvis reparationen tager for lang tid - men det bliver nok ikke nemt.)

John - med mindre producenten af grafikkortet giver 2 års garanti er der kun 2 års reklamationsret - hvis det er en reperation er der i princippet 5 års reklamationsret på reparationen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. april 2004 - 19:52 #6
scheea> ja - 5 års reklamation, men 2 års garanti :)
Avatar billede scheea2000 Nybegynder
28. april 2004 - 21:27 #7
Nej det er er ikke rigtigt. 2 års reklamationsret i følge købeloven.
Der er ingen garanti påduttet af loven.
Kun en formodningsregel i det første halve år, som i princippet fungere som garanti.
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. april 2004 - 21:40 #8
Avatar billede bbrockie Nybegynder
11. november 2004 - 15:44 #9
Dette spm har draget noget ud; men her er situationen:

Jeg fik et kortfattet brev fra midtdata, 2 dage før kortet havde ligget 9 måneder på deres hylde, "kontakt RMA afdelingen". Fint nok, nu påstår de at AGP sokklen var knækket hvorefter de ikke ville reparere kortet under RMA; men desværre for dem havde jeg filmet hele inpakningen (er blevet snydt før, så jeg er yderst paranoid når der skal sendes dyrt hardware til reparation) hvor der ikke var en eneste skavanke med kortet. Jeg bad dem så om at sende mig et billede som jeg så kunne bruge til at sammenligne med. Hidtil har jeg endnu ikke hørt et eneste lyd fra dem.

Vender tilbage når jeg hører nærmere ;)
Avatar billede bbrockie Nybegynder
06. februar 2008 - 09:42 #10
Har sygt nok ikke hørt et ord fra MidtData omkring sagen.
Kan ikke gøre andet end at anbefale ALLE til at holde sig LAAANGT væk fra de slyngler :(
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. februar 2008 - 21:08 #11
Ja de skal selvfølgelig holde sig langt væk pga. een sag :D

Hvor tit rykker du for svar?
Har du kun sendt email?
Har du husket at sende et anbefalet brev hvori du rykker for status på din rma?
Har du ringet?
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Computerworld tilbyder specialiserede kurser i database-management

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester