Avatar billede blyno Praktikant
29. april 2004 - 12:57 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Mystisk fladskærm (NY), måske gået i "testmode".

Hej.

Jeg har lige købt en ny fladskærm (Blackview M171) som blev sat til computeren osv. og virkede fint - i ca 2 døgn.

Men i går, da jeg for sjov ville starte et gammelt dos spil kom den med en meddelse på skærmen om "noget" 60 hz. samt noget ikonværk (altså genereret af skærmen - lidt ligesom "no input" ikonet når der ikke er "hul" igennem"). Jeg ville så afslutte spillet, for det kunne da være at det sendt "noget" forkert signal - men inden jeg kunne nå det så gik skærmen igang med at køre en eller anden form for testsekvens. Den skifter mellem 3 billeder - først et groft raster billede (sort hvid) - derefter og fint raster billede (sort hvid) og til sidst en med rød/grøn/blå i tern hvor farven fader fra mørk til lys.
Jeg har lavet et lille klip af hvordan - som kan hentes her:
www.northwest.dk/eksperten/skaerm.mov (fylder ca. 5 mb).
Jeg troede først at det "bare" var et eller andet form for software crash - så jeg genstartede maskinen. Men det blev ved med at køre på skærmen. Jeg kan heller ikke slukke skærmen (på andre måder en at tage strømkablet ud) og den reagerer heller ikke på nogle af knapperne. Jeg har haft skærmen slukket hele natten (i håb om at noget blev resat i den) men stadig uden held.
Jeg har ikke rigtigt kunne finde noget her på E som kunne minde om det - og der står heller ikke noget i manualen.
Jeg har sådan bare for en god ordens skyld også prøvet at sætte den til en anden maskine - også uden held.

Nogle bud på had jeg kan prøve - eller skal jeg en tur ned forbi butikken ?

På forhånd tak..
Avatar billede peet-49 Novice
29. april 2004 - 13:12 #1
Det er ikke nok, at slukke den, du skal have strømkablet afmonteret.
Avatar billede blyno Praktikant
29. april 2004 - 13:23 #2
Desværre ikke :-(

Jeg har lige taget alle stik ud og monteret dem i følgende rækkefølge.
220 v til adaptor.
Stik fra adaptor til skærm.

Men den fortsætter derværre.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
29. april 2004 - 13:47 #3
Hmmm. har du prøvet at sætte den til en anden computer?? for at se om det ER skærmen eller om det er computeren der laver krumspring...
Avatar billede morten_leth Nybegynder
29. april 2004 - 13:48 #4
DOH!!!!!!!!!!! flot helle jeg sidder bare og stener helt vildt.. fik ikke lige læst den sidste linje... hmmm... nu sidder jeg foran en dell skærm og sidder i hotline.. jeg VED at det første eks. dell beder en om at gøre det er reset factory default.. har du nogen muligheder for at gøre dette?
Avatar billede blyno Praktikant
29. april 2004 - 20:30 #5
Nææh der er ikke - hvad jeg kan se nogle reset muligheder..
Det står heller ikke beskrevet noget om det i "manualen".
Avatar billede blyno Praktikant
16. maj 2004 - 22:17 #6
Så må den en tur til forhandleren :-(

Svar ?
Avatar billede morten_leth Nybegynder
17. maj 2004 - 08:13 #7
hmmm.... svar kan man vel altid ligge.. ;)