Avatar billede ohmish Nybegynder
06. maj 2004 - 11:53 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Søgning på Eksperten

Er det bare mig, eller er ekspertens søgefunktioner blevet markant degraderet med tiden? En søgning på f.eks "udvidet selvangivelse" giver i dag ingen hits, selvom jeg ved (har læst) op til spørgsmål om det tidligere.

Prøv selv at søge på f.eks "tweak xp". Ingen resultater, selvom vi alle ved at eksperten er spækket med dette emne.

Jeg mener bestemt det var bedre før i tiden.

Der er nok at tage fat på, kære eksperten.dk-udviklere.
ÆØÅ har aldrig fungeret i søgningen. Hvorfor ikke?
Avatar billede ohmish Nybegynder
06. maj 2004 - 12:00 #1
Søgning på eksperten.dk:

"windows 98" = 2.872 sider
"windows xp" = 0 resultater
Avatar billede admin Novice
06. maj 2004 - 12:11 #2
Jeg benytter www.swish-e.org via en web service. Jeg vil gerne lukke andre ind, som kunne have lyst til at teste den, og hjælpe med at finde fejl.
Send en mail til jfl@eksperten.dk med det ip nummer du vil kalde fra.
Avatar billede hcma Novice
06. maj 2004 - 12:39 #3
en søgning på Windows XP = 0 resultater
en søgning på WindowsXP  = 94 stk's
Avatar billede hcma Novice
06. maj 2004 - 12:40 #4
TweakXP = 1 resultat
Tweak = 24 resultater
Avatar billede ohmish Nybegynder
06. maj 2004 - 12:55 #5
det gir bare ingen mening, eftersom der burde være lige mange (hvis ikke mange flere) resultater i en søgning på windows xp som windows 98
Avatar billede ohmish Nybegynder
06. maj 2004 - 13:00 #6
søgning på "xp": 0 resultater
søgning på "98": 0 resultater
søgning på "fra pc til mac" og omvendt: 0 resultater
Avatar billede ohmish Nybegynder
06. maj 2004 - 13:05 #7
de resultater der kommer på ord uden mellemrum f.eks "windowsxp" er jo i virkeligheden baseret på stavefejlen. alle de "rigtige" overses.
Avatar billede hcma Novice
06. maj 2004 - 13:11 #8
kan ikke modsige dig, så.....  også et stort ? her
Avatar billede admin Novice
06. maj 2004 - 14:36 #9
kan det tænkes at søgningen har problemer med ord på 2 bogstaver?
Avatar billede admin Novice
06. maj 2004 - 14:42 #10
Tal sorteres fra, hvilket forklarer dette:
"windows 98" = 2.872 sider
"windows" = 2.872 sider

De søgninger jeg har prøvet med ord på 2 bogstaver giver alle 0 resultater.

Hvis det bliver rettet, er søgningen så god nok?
Avatar billede hcma Novice
06. maj 2004 - 14:44 #11
admin >> du har helt ret. har også prøvet her med at søge på bare 2 bogstaver (alle med velkendte forkortelser m.m.)
Resultat hver gang = 0
Avatar billede jfl Nybegynder
06. maj 2004 - 14:45 #12
web servicen kan i øvrigt fanges her: http://list.idg.dk/exp/
Avatar billede ohmish Nybegynder
06. maj 2004 - 15:06 #13
dvs. det skal rettes så tal ikke bliver ignoreret og korte ord ikke giver fejl/ingenting ? Det ville da hjælpe på det :)
Avatar billede ohmish Nybegynder
06. maj 2004 - 15:06 #14
jeg forstår ikke helt jeres snak om webservice. og hvad skulle der ske på det link jfl?
Avatar billede exp Juniormester
06. maj 2004 - 15:14 #15
ohmish >>
jfl = admin
Avatar billede ohmish Nybegynder
06. maj 2004 - 15:22 #16
exp> hvad mener du? :)
Avatar billede exp Juniormester
06. maj 2004 - 15:24 #17
jfl og admin er samme person... han har vel smidt linket til de, der ønsker at hjælpe med fejlfindingen.
Avatar billede ohmish Nybegynder
06. maj 2004 - 15:25 #18
ok. jamen det ønsker jeg. og admin/jfl, jeg har sendt dig en mail
Avatar billede admin Novice
06. maj 2004 - 16:38 #19
Det er en web service som beskrevet her: http://www.w3.org/2002/ws/
Avatar billede ohmish Nybegynder
07. maj 2004 - 16:37 #20
Hvad er en webservice (på dansk)? Det står ikke rigtigt på den side (med mindre man gerne vil læse flere millioner linier engelsk tekst, for herefter at komme frem til en velfunderet teknisk doktorgrad-betragtelse)
Avatar billede ohmish Nybegynder
09. maj 2004 - 13:25 #21
"årsregnskab" = 0 resultater.

det kan kun være forkert.