Avatar billede henningsen- Nybegynder
15. maj 2004 - 16:00 Der er 21 kommentarer

beholde ip

Jeg har en forbindelse fra TDC hvor jeg har 2 dynamiske ip'er..
Jeg hoster en Ventrilo server, men kan det ikke lade sig gøre at beholde den samme ip hele tiden selvom man genstarter ens computer???
Avatar billede simonvalter Praktikant
15. maj 2004 - 16:01 #1
jo få dig en statisk ip og en router. tag kontakt til tdc det koster vist 10 kr extra om måneden.
Avatar billede henningsen- Nybegynder
15. maj 2004 - 16:02 #2
jamen jeg mener uden at ændre noget som helst
Avatar billede ferdinand.k Mester
15. maj 2004 - 16:03 #3
ellers se her. http://www.dyndns.org/
Avatar billede simonvalter Praktikant
15. maj 2004 - 16:03 #4
nej du kan ikke regne med at beholde ip'en så da det er tdc der tildeler den.
Avatar billede serverservice Praktikant
15. maj 2004 - 16:04 #5
Nej så har du ret. Det kan ikke lade sig gøre uden at skulle bestille en fast ip hos tdc.
Avatar billede ferdinand.k Mester
15. maj 2004 - 16:05 #6
nej men som jeg forstår dyndns så går den ind og finder den nye ip når den skifter, og redirecter til den nye ip... det er da en alternativ løsning!?
Avatar billede henningsen- Nybegynder
15. maj 2004 - 16:05 #7
okay takker :)
Svar lige alle så i kan få points
Avatar billede simonvalter Praktikant
15. maj 2004 - 16:06 #8
men ferdinand.k's svar er nok det tæteste du kommer på det så... men det er ikke optimalt da tdc kan skifte din ip fra det ene øjeblik til det andet, også selv om du ikke slukker din computer så der kan komme nogen udfald i forbindelsen til ventrillo serveren
Avatar billede simonvalter Praktikant
15. maj 2004 - 16:06 #9
ok svar
Avatar billede ferdinand.k Mester
15. maj 2004 - 16:09 #10
loadet -> så vidt jeg ved så skifter din ip da ikke hvis maskinene kører, selvom TDC ændrer ip'en. Det sker først i det øgeblik at TDC ændrer den, OG din maskine genstartes - altså når begge forhold er indtræffet! Det er da sådan jeg har oplevet det...
Avatar billede simonvalter Praktikant
15. maj 2004 - 16:10 #11
ok men det sker altså, jeg oplevede  det selv for et par dage siden da jeg har en midlertidig dhcp forbindelse imens jeg venter på ny router,modem
Avatar billede jpvj Nybegynder
15. maj 2004 - 16:12 #12
ferdinand.k> Det lyder sandsynligt, at TDC først "skifter" IP, når den ikke har været aktiv et stykke tid. Men hvis DHCP serveren skifter IP nummeret, SKAL klienten "adlyde" når leasen udløber og IP adressen fornys (efter ½ lease periode).
Avatar billede ferdinand.k Mester
15. maj 2004 - 16:13 #13
det må da være en fejl, for hvis du har en server kørerende på en dynamisk ip, og der er forbundet en eller flere klienter eller lignende til denne, ryger de jo af når ip'en ændres!? ligeledes skal serveren genstartes (hvis det er en windows-ting)....
Avatar billede gudmundp Praktikant
15. maj 2004 - 16:13 #14
det koster 49 kr om måneden for en statisk ip
Avatar billede serverservice Praktikant
15. maj 2004 - 16:15 #15
Avatar billede simonvalter Praktikant
15. maj 2004 - 16:16 #16
ferdinand.k >> jep det er også et problem men en dynamisk ip er heller ikke beregnet til at køre server på¨..
Avatar billede ferdinand.k Mester
15. maj 2004 - 16:19 #17
loadet -> i know, men jeg har da kørt en server på min Mac på en dynamisk ip, hvor jeg ikke har genstartet i knap en måned, også gennem et TDC abb., uden at ip'en ændredes og brugerne blev smidt af... er det så dit eller mit tilfælde der er sporadisk!? :)
Avatar billede simonvalter Praktikant
15. maj 2004 - 16:22 #18
ferdinand.k >> ved jeg ikke, jeg har haft fast ip i de sidste 3 år pånær 4 dage hvor jeg har oplevet det 1 gang, men nu har jeg siddet på irc en del år hvor jeg har oplevet mange andre der har deres computer online 24/7 men engang imellem bliver smidt af fordi de får ny ip.. både hos tdc, cc osv.
Avatar billede ferdinand.k Mester
15. maj 2004 - 16:27 #19
nå, men fred være med det... håber Henningsen har fik afklaret sit spg... :)
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2004 - 16:33 #20
Hvis du lader din computer være tændt 24/7 vil du ikke miste din ip. Efter en genstart, vil du også stadig have den samme ip.

Lader du din computer stå slukket i et stykke tid, (omkring 4 timer) vil din ip blive frigivet, og du vil modtage en ny. Det kan altså nemt lade sig gøre at køre en server fra et netværk hvor der er dynamiske ipér. Men det nemmeste for dig selv, ville da være at få en statisk ip.
Avatar billede ferdinand.k Mester
23. maj 2004 - 20:23 #21
lukketid???