Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2004 - 10:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Udskriver uden blå

Min farveprinter (hp 940c) udskriver uden blå. Nogen der har oplevet lignende problemer? Og det er ikke fordi den mangler toner, den er lige blevet fyldt op fordi jeg troede det var problemet, og patronen har ikke været fyldt op før.

Er det patronen eller printeren?

(Det er en patron med alle tre farver)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. maj 2004 - 11:05 #1
Har du selv fyldt den op ? Altså fra et refill-kit af en eller anden slags ?
Dem har jeg selv dårlige erfaringer med, Så jeg er ret sikker på at patronen er blevet beskadiget ved opfyldningen. Ikke fysisk men fordi der ikke længere er helt det korrekte tryk inde i beholderen.
Prøv at køre nogle rensninger af patronen og hjælper det ikke, så køb en ny.
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2004 - 11:18 #2
Jeg har fået den fyldt op i bog og idé... kan man ændre det tryk ved at puste ind i den eller er det bare en syg tanke?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. maj 2004 - 11:23 #3
Nej, ideen er da god nok, men hvordan finder man lige det helt korrekte tryk ?. For meget, så fiser det hele bare ud gennem dysen og sviner din printer til.
Jeg ville nok tage den med ned i bog og ide, og forklare dem problemet. De har sættet og har (åbenbart) erfaring med at "refille" patroner, så de bør kunne gøre et eller andet ved den. Og hvis ikke, er der jo en chance for at de vil give dig rabat på en ny patron, idet de jo har lavet en refill, som ikke virkede.
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2004 - 11:24 #4
ja ok, det prøver jeg...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. maj 2004 - 11:37 #5
Jeg er rimelig enig med Tonny.

Dog er jeg ikke så sikker på at der skal være et bestemt tryk. Jeg tror snarere din dysse er stoppet, eller teoretisk kunne det også være kontaktfladerne, enten på patronen, eller i holderen til patronen der er beskidte.

Men en afprøvning med en ordentlig patron vil afklare det.

Min egen erfaring, og hvad jeg hører rundt omkring, giver altså også, at hvis man bruger godt med tid på at sætte sig ind i "refill", kan det såmænd godt betale sig. Men det koster en masse i startomkostninger og forkert behandlede patroner.
Min egen konkussion er, at jeg ikke kunne drømme om at bruge tiden på at finde det rigtige blæk.

Hvis du endelig vil gøre det billigt, så find en kopipatron på nettet. Der er du rimelig sikker på at den virker, og garantien vil stadig dække hele patronen hvis endelig noget skulle gå galt.
Avatar billede snap Nybegynder
21. maj 2004 - 18:20 #6
http://www.inktec.dk/default.asp
klik du ind på på ovenstående og du vil få en fyldestgørende forklaring, også på hvordan du nulstiller patronen
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2004 - 21:47 #7
well well, den skulle skiftes siger de nu...