Avatar billede silversand.dk Nybegynder
21. maj 2004 - 22:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Router på Tiscali 1MB

Jeg har lige været ude for at købe en Router til min bredbåndsforbindelse så jeg kan have flere computere på nettet på samme tid..  men da jeg kom hjem og satte den til, kunne den ikke komme på nettet..  jeg opsatte den lige efter manualen til punkt og prikke...  men den kunne ikke komme på nettet....

Det er en D-Link DI-604 Ethernet Router jeg har købt, og har før fået at vide på eksperten.dk at jeg godt kan koble en router på bredbånd fra Tiscali..  hvad kan der være galt..  har prøvet både med Static-IP og med PPPoE ..
men den kan ikke komme online...
HEELP....

- MvH SilverSand.dK
Avatar billede kenp Novice
21. maj 2004 - 22:11 #1
og du skal slet ikek vælge nogle af de 2 duskal nemlig vælge dynamic! (sluk lige dit modem først i ca. 15 minutter) idnen du samler det hele også tænder det op.
Avatar billede silversand.dk Nybegynder
21. maj 2004 - 22:13 #2
tror også det var den jeg mente..  det er den der står øverst, skiftende IP...  har prøvet at slukke lortet i 15 min og så sætte det hele til efter manualen...  men det virker ikke...
Avatar billede kenp Novice
21. maj 2004 - 22:17 #3
jeg kan regne du at du har koblet din router fra lige nu :)

inden du lukker ned så gør du dette

start ->kør ->cmd ->ipconfig /release

Så slukker du din computer, modem mv. ned. også forbinder det som du skal, så tænder du det i denne række følge

modem, router, computer, vent med at tænde din router ti der er kommet lys i alle de lamper som der skal i dit modem.

Bemærk det kan faktisk være den skal stå natten over for at ville slippe din ip-adresse det kan faktisk ske.

nååå du har prøvet den det kunne jeg ikke vide, men det er den du skal stå på.
Avatar billede silversand.dk Nybegynder
21. maj 2004 - 22:20 #4
jeg kan godt modtage ip fra DHCP fra routeren, den vil bare ikke kontakte tiscalis server og ringe op
Avatar billede kenp Novice
21. maj 2004 - 22:27 #5
ringe op! hvilken forbindelse har du siden du vil have den skal ringe op!
Avatar billede silversand.dk Nybegynder
21. maj 2004 - 22:52 #6
Bredbånd..  eller dialing som der står i XP når jeg kører uden om routeren...

prøver lige igen at gøre det hele fra bunden....
Avatar billede kenp Novice
21. maj 2004 - 23:01 #7
hummm det må være noget spcielt tiscali ting så! for hvis det ikke er pppoe eller statisk eller dynamisk! så tror jeg ikke lige jeg ved hvordan det skal være.
Avatar billede silversand.dk Nybegynder
22. maj 2004 - 09:57 #8
Jeg slukkede hele lortet igen i går aftes..  og nu virker det :)  det skulle åbenbart have lidt længere tid for sig selv ...  smid lige et svar kenp ... 
tak for hjælpen..

- MvH SilverSand.dK
Avatar billede kenp Novice
22. maj 2004 - 10:29 #9
:)
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester