Avatar billede apache999 Nybegynder
26. maj 2004 - 15:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan jeg få nogen til at hacke mit spil?

Jeg arbejder frivilligt for Roskilde Festivallens website og har i samarbejde med en anden gut lavet et spil, der ligger på http://test.roskilde-festival.dk/community/index.php?page=500

Jeg vil høre, om jeg kan lokke nogen til at tjekke, om det kan lade sig gøre at hacke spillet og placere sig selv råddent højt på topscoren.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. maj 2004 - 15:28 #1
WUHU!!!
Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
26. maj 2004 - 15:29 #2
Hvor mange må man lave ;-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. maj 2004 - 15:31 #3
I kan bare sende præmierne ;-)
Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
26. maj 2004 - 15:35 #4
apache->
Man kan smide .swf-filen ind i en decompiler og se at du poster nedenstående data når der skal laves en highscore:

        <form method="post" action="http://test.roskilde-festival.dk/community/games/Capulator/opdaterhiscore.php?cachekiller=">
            <input name="point" value="9999">
            <input name="newEmail" value="cptn@startreck.space">
            <input name="newName" value="Spock">
            <INPUT type="submit" value="Submit" >
        </form>
Avatar billede _k Nybegynder
26. maj 2004 - 15:50 #5
kewl - jeg kunne heller ikke lade være - men strange at den fyrer 2147... af, når man sender 9999999? Er det en sikkerhedsforanstaltning, for så er du da allerede et stykke henne imod en løsning...
Avatar billede apache999 Nybegynder
26. maj 2004 - 16:08 #6
hvordan beskytter man sin stakkels .swf-fil mod onde de-compilere? Jeg er ikke vant til den store onde verden
Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
26. maj 2004 - 17:18 #7
apache>
Du skal altid regne med at dine .swf's kan blive decompiles, for det kan de!
Men man kan gøre det mere eller mindre bøvlet at finde ud af hvad der sker.
* Du kan bla. sende en 'hemmelig' variable med over til .swf'en når spillet starter. Denne hemmelige variabel skal så sendes tilbage til serveren senest 5 sekunder efter for at sessionen er ok.
* Nogle gange under vejs i spillet kan du sige til scriptet hvor mange points den nu er nået op på, evt kald hver 100points. på baggrund af dette kan du så tjekke om de points der er virker logiske, f.eks. virker det ikke logisk hvis man scorer 100 points inden for 1 sekund, ejheller hvis det tager 23 sekunder hver gang osv ....
Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
26. maj 2004 - 17:23 #8
_k_ 2147483648 ser for mig meget ud som værende en integer i php (signed four-byte integer) 4 bytes = 32bits, hvoraf det ene er +- bit, dvs dvs 2^31 = 2147483648
Avatar billede sohl Nybegynder
31. maj 2004 - 22:50 #9
hey,

er der nogen der kan give mig stien til en god decompiler - jeg har da lige noget jeg også skal have testet igennem
Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
01. juni 2004 - 02:27 #10
sohl->
TheOneAndOnly: http://buraks.com/asv/

Den kan decompile, men den kan også lave JSFL ud fra de fleste .swf's. De gange jeg har prøvet får man pænere kode ud end i de oprindelige filer :-o