Avatar billede maximuss Nybegynder
28. maj 2004 - 22:14 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

ændre mit ip?

Jeg har en en zyxel 650 router som driller lidt. Jeg vil spiller med en makker over internettet. Problemet opstår når jeg opretter et spil får jeg får en ip der hedder 10.0.0.2. Den kan han ikke logge på. Men når jeg går ind på myip.dk får jeg en ip der hedder 212.xxx.xxx.xx. Har en ide om jeg skal ændre et eller andet. Nogen der ved noget om det?
Avatar billede strych9 Praktikant
28. maj 2004 - 22:19 #1
Det er ikke sikkert at det her virker, men det er et forsøg værd, for det virker med netop samme problemstilling med DCC sends på IRC:

Gå ind i folderen windows/system32/drivers/etc/ og åbn filen hosts.
Her tilføjer du dit eksterne ip og lige til højre for det skriver du dit _eksterne_ host navn.
Avatar billede strych9 Praktikant
28. maj 2004 - 22:21 #2
med ekstern mener jeg det ip og host navn du kan finde på myip.dk
Avatar billede maximuss Nybegynder
28. maj 2004 - 22:24 #3
Jeg kan ikke åbne filen hosts
Avatar billede strych9 Praktikant
28. maj 2004 - 22:26 #4
Jo du kan. Du skal bare åbne den med notepad.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
28. maj 2004 - 22:30 #5
Problemet ligger i routeren, da du skal forwarde den/de porte som det spil du vil hoste bruger..
eks. plejer Unreal Tournamet at bruge port 7777

Den port spillet bruger skal forwardes til din internet ip (10.0.0.2)
så al trafik på din eksterne ip (www.myip.dk) på post xxxx bliver forwardet til din interne IP.

Hvilket spil er det du prøver at hoste?
Avatar billede maximuss Nybegynder
28. maj 2004 - 22:35 #6
Champions manager 0102
Avatar billede maximuss Nybegynder
28. maj 2004 - 22:37 #7
Hvordan gør jeg det, er lidt grøn på det område? Strych9 det hjalp ikke, ellers tak
Avatar billede strych9 Praktikant
28. maj 2004 - 22:38 #8
rkhdk-> Tanken var at problemet kan være mere komplekst end som sådan. Hvis hans spil tror at hans ip er det interne kan det insistere på at retur adressen er intern. Dermed vil kun den første pakke komme igennem routeren, mens de efterfølgende hænger.

Men sådan er det heldigvis ikke. =)

Hvad er det for en internet udbyder du bruger maximuss?
Avatar billede maximuss Nybegynder
28. maj 2004 - 22:39 #9
Cybercity
Avatar billede strych9 Praktikant
28. maj 2004 - 22:40 #10
Så det er vel en Cisco 677 router du har, hvis jeg husker ret. Øjeblik, finder lige nogle instruktioner.
Avatar billede maximuss Nybegynder
28. maj 2004 - 22:42 #11
det er en Prestige 650R-31 Adsl Router
Avatar billede strych9 Praktikant
28. maj 2004 - 22:42 #12
Her er der en guide til port forwarding på Cisco 677. Der er også til ZyXEL udstyr hvis det er det du har: http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/cisco_677/

Finder lige den port du skal bruge frem også
Avatar billede strych9 Praktikant
28. maj 2004 - 22:43 #13
Avatar billede strych9 Praktikant
28. maj 2004 - 22:47 #14
Tilsyneladende er det port 6667 TCP og UDP du skal forwarde.

ok, så har du vist alt det info du skal bruge...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
28. maj 2004 - 22:53 #15
strych9 => jeg har ikke haft problemer med at hoste spil som lægger sig på min interne IP, så længe at den eksterne er forwardet til min IP.
Jeg har også CyberCity dog med en Cisco 677

Det samme gælder jo FTP, som hostes på port 21/20 på en 10.0.0.x, den er der heller ikke problemer med at tilgå så længe den eksterne IP port 21/20 er forwardet til den interne ip
Avatar billede maximuss Nybegynder
28. maj 2004 - 22:59 #16
Jeg har lige prøvet at åbne alle porte men den skriver stadig ip'en 10.0.0.x i spillet
Avatar billede strych9 Praktikant
28. maj 2004 - 23:11 #17
For lige at slå helt fast, hvis du er i tvivl om noget:
Følg guiden som er her: http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/zyxel_650r/port_forwarding/

Når du kommer til den skærm hvor overskriften er "NAT - Edit SUA/NAT Server Set", så skal du i Start Port No. anføre 6667, End port No. er ligeledes 6667, og IP adressen 10.0.0.2

Nu skulle din ven kunne connecte.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
28. maj 2004 - 23:12 #18
maximuss => det skal den også, du skal så forwarde den korrekt port til din interne IP (10.0.0.2)
så smider routeren al trafik på port xxxx til din interne IP (10.0.0.2)
Avatar billede maximuss Nybegynder
28. maj 2004 - 23:32 #19
Tak skal i have, det hjalp. Jeg skulle bare lige have skåret det ud i pap
Avatar billede maximuss Nybegynder
28. maj 2004 - 23:43 #20
hvis i skal have point må i lige give et svar
Avatar billede strych9 Praktikant
29. maj 2004 - 01:46 #21
svar
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester