Avatar billede loopstudio Nybegynder
02. juni 2004 - 12:25 Der er 12 kommentarer

Hvorfor kan jeg kun komme på internettet 1 ud af 10 gange?

Hejsa...

Jeg har flg:

* Tiscali ADSL
* Cisco router
* Edimax switch
* Win XP
* Norton Internet Security

Tidligere havd jeg ingen problemer med at komme på internettet, men nu skal jeg forsøge mange gange før det lykkes at få etableret en forbindelse!
Jeg slutter & tænder for strømmen til hhv. switch og router samt lukker min Windows & genstarter Windows... Dette gør jeg flere gange , indtil det til sidst lykkes mig at komme på internettet..
Jeg forstår det ikke helt..

Er det en konflikt et sted imellem hvad der bliver udført på computeren under opstar og i hvilken rækkefølge?
Har det noget med rækkefølgen jeg tænder for hhv. router, switch & computer for?
Eller....?
Jeg er blank for ideer.. Det virker MEGET tilfældigt! *suk*
Avatar billede kenp Novice
02. juni 2004 - 12:30 #1
jeg ville til at starte med mistænke din firewall.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
02. juni 2004 - 12:30 #2
Syntes det lyder lidt som et dns problem,

prøv når du ikke kan komme på at åbne en command promt og skriv

ipconfig /all

og paste indholdet her ind, og gør det samme når du kan komme på

MC
Avatar billede loopstudio Nybegynder
02. juni 2004 - 13:35 #3
Der er en større smøre.. Hvad er det for en bestemt information du er ude efter lucifer?
Avatar billede loopstudio Nybegynder
02. juni 2004 - 15:50 #4
Nu har jeg prøvet begge dele...

Der hvor den IKKE virker står der:
IP-adresse for automatisk konfiguration, i stedet for "IP-adresse". Adressen er også forskellig, ligesom undernetmasken er forskellig.
Standardgateway er tomt og DHCP-server samt DNS-server-linjerne står der slet ikke!

Kan dette hjælpe med at diagnostificere problemet?

thanx.. ;o)
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
02. juni 2004 - 22:51 #5
Nææææ for hvis fejlen lå der hvor jeg troede så skulle din dns og gaitway gerne være udfyldt når du kan komme på nettet og være tomme når du ikke kan, men har du prøvet at lave en statisk IP på din maskine

Eks.

Hvis din router har ip nr

10.0.0.1

så sætter du din maskine op sådanne her

Ip: 10.0.0.2
Sub Net: 255.255.255.0
Gaitway: 10.0.0.1

Og så skal du lige udfylde dine DNS´er dem kender jeg ikke for Tiscali men de må kunne findes. 2 sek

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
02. juni 2004 - 23:05 #6
Hmmmm den kan jeg sku ikke lige rode frem

-MC
Avatar billede loopstudio Nybegynder
03. juni 2004 - 21:07 #7
Hej igen mc,

Jamen det ER jo netop sådan at når det IKKE virker, så er de tomme, ellers så ER de udfyldt.. Med andre ord: Gateway & DNS & DHCP er udfyldt, når det virker..

Hvad skal jeg så gøre nu?
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
03. juni 2004 - 22:06 #8
Lav dynamisk ip på din maskine.

Kontrol panel -> Netværk -> Højreklik Netværksforbindelse -> egenskaber -> dobbeltklik på TCP ip og sæt de ting ind som jeg skrev oven over, Din DNS kan du hente når du kan læse den via ipconfig /all

Husk at lægge din ip i samme scoop som din router

Hvis din router heder 10.0.0.1 skal din ip være 10.0.0.2
Hvis din router heder 192.168.1.1 skal din IP være 192.168.1.2

MC
Avatar billede loopstudio Nybegynder
04. juni 2004 - 00:03 #9
ok, men hvordan finder jeg så ud af hvad routeren hedder?
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
04. juni 2004 - 08:37 #10
ipconfig /all

Den der står i gaitway når det fungere
eller i dine papirer fra routeren

MC
Avatar billede loopstudio Nybegynder
04. juni 2004 - 09:33 #11
Hej mc,

Ja, det fandt jeg ud af *s* eller rettere gætttede mig til...

Nu har jeg prøvet 2 gange og der virkede det.. ;o) 2 ud af 2...
Jeg vil nok lige prøve det lidt flere gange før jeg er helt sikker på at det nu virker HVER gang.. ;o) Jeg hopper ind og giver dig pointene lige når jeg har prøvet lidt flere gange.. ;o)

Men har du en ide om hvorfor det lige pludselig ikke længere virkede med dynamisk tildeling af internetforbindelse? Altså hvorfor det lige pludselig kræves at jeg angiver en fast IP og sådan..?

Jeg kan jo gætte mig til at det måske har noget med en af følgende parametre at gøre:
1) Norton Internet Security har jeg udskiftet til en nyere version, nemlig 2004.
2) Jeg har installeret patches fra WindowsUpdate.
3) Tiscali har (formodentligt) udskiftet metoden for min opkobling til internettet, da de fik nye abbonnemenstvilkår. Dynamisk IP kontra fast IP e.lign.

Tror du det er nogle af ovenstående?
Avatar billede kenp Novice
04. juni 2004 - 09:39 #12
jeg vil næsten gætte på din norton
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester