Avatar billede henrik72 Nybegynder
04. juni 2004 - 09:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg lyd fra radio til computer?

Hej, Hvordan kan jeg få radio f.eks. P3 (ikke internetradio) på min computer? Hvad kræver det af kabler, og programmer?

Jeg kører windows xp, 2600 mhz, radeon 9600, lydkort realtek 97.

Hilsen

Henrik
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2004 - 09:41 #1
Du kan købe et TV Capture kort med indbygget FM radio:
f.eks. http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=23279
Avatar billede jthansen Nybegynder
07. juni 2004 - 18:26 #2
Du kan koble et stik i udgangen på din forstærker, som har normalt analog stik i den ene ende og et jackstik i den anden, jackstikket skal du så stoppe ind i lydkortets indgang. hvis din radio har en digital udgang kan du stoppe et lysleder kabel i den indgang og så til computerens digitale indgang.
Avatar billede henrik72 Nybegynder
10. juni 2004 - 11:23 #3
-> jthansen, det lyder som en god idé, læg et svar og du får points
Avatar billede jthansen Nybegynder
11. juni 2004 - 15:26 #4
Du kan koble et stik i udgangen på din forstærker, som har normalt analog stik i den ene ende og et jackstik i den anden, jackstikket skal du så stoppe ind i lydkortets indgang. hvis din radio har en digital udgang kan du stoppe et lysleder kabel i den indgang og så til computerens digitale indgang.