Avatar billede naviairsuperbruger Nybegynder
11. juni 2004 - 18:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med VBScript

MaxFileSize = 50000 ' Bytes

For Each File in Folder.Files
  If File.Size > MaxFileSize Then
    FoundFileCounter = FoundFileCounter + 1
    If FSO.FileExists(FoundFiles) Then
      Set TextFile = FSO.OpenTextFile(FoundFiles, ForAppending, True)
    Else
      Set TextFile = FSO.CreateTextFile(FoundFiles, True)
    End If
    TextFile.WriteLine Folder & "\" & File.Name & ", " & File.Size
    TextFile.Close
    TotalSize = TotalSize + File.Size
    End If
  FileCounter = FileCounter + 1
Next

Mit problem kommer i første if-sætning. Selvom filstørrelsen af File.Size er større end MaxFileSize, så bliver resterende kode ikke udført. Til gengæld, hvis jeg vælger, at lave sætningen om til 'if File.Size < MaxFileSize then', så bliver den udført uanset om File.Size er større ELLER mindre end MaxFileSize.

Mit problem er, at jeg vil have en liste over filer i given mappe+undermapper, som overstiger en bestemt størrelse og kun dem.

Koden virker fint, hvis jeg skal finde alle .mp3, .doc, .xls, .avi, osv., osv., men at rette scriptet til, at kunne klare filstørrelsen går ikke godt.
Avatar billede eagleeye Praktikant
11. juni 2004 - 19:52 #1
Prøv at lave if sætningen om fra:

  If File.Size > MaxFileSize Then

Til dette så den sammenligner de to som ens typer:

  If Clng(File.Size) > Clng(MaxFileSize) Then
Avatar billede naviairsuperbruger Nybegynder
14. juni 2004 - 09:10 #2
Desværre. Problemet er, at dette script er et Windows Scripting Host (WSH) script. Jeg får en syntax fejl efter jeg har ændret det til dit eksempel.
Avatar billede naviairsuperbruger Nybegynder
14. juni 2004 - 09:11 #3
Hmm jeg var lidt for hurtig i farten til, at skrive...

Det virker nu. Tak skal du have.