Avatar billede janker Nybegynder
14. juni 2004 - 00:49 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

To avi filer til én??

Hvordan får jeg to avi filer lavet om til én lang??

Jeg har prøvet med Virtual Dub, men filen kommer bare til af fylde af h** til!

Det er to filer som ca fylder 150mb hver, men når jeg lægger dem sammen med Virtual Dub kommer der en fil på over 4GB ud!

Hvad gør jeg?
Er det ikke muligt at få to filer på 150mb lavet om til én på 300??
Avatar billede levich Nybegynder
14. juni 2004 - 01:04 #1
Avatar billede nopsen Ekspert
14. juni 2004 - 01:25 #2
hvis du kører med windows xp kan du nøjes med at bruge moviemaker til det.
Avatar billede norbert Nybegynder
14. juni 2004 - 06:49 #3
Her er en god forklaring - på dansk:
http://www.digitalempire.dk/edit/avijoin.shtml
Norbert :-)
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
14. juni 2004 - 07:44 #4
Det har formodenlig noget med kompressionsgraden at gøre. En ukomprimeret avi-fil kan fylde utrolig meget. I Virtual-Dub kan du under Video/Compression vælge både codecs og kvalitet. Jo højere kv. jo større bliver resultatet.
MovieMaker laver vist ikke avi-filer eller gør den i XP?
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2004 - 08:14 #5
Det er fordi du skal sætte Video og Audio til "Direct srteam copy"  -  men det er også vist i guiden :-)
Avatar billede janker Nybegynder
14. juni 2004 - 11:56 #6
nu har jeg fået det til at virke...
Det var fordi jeg ikke havde komprimeret den.

Tak for hjælpen
Avatar billede nopsen Ekspert
14. juni 2004 - 14:37 #7
den point uddeling du har lavet forstår jeg ikke helt, claus.arndt er den eneste i tråden der har det rigtige svar, men en anden får point?
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2004 - 15:04 #8
nopsen >> Det er da nobert der kommer først med det rigtige svar.
Den guide viser da at video og audio skal stå til "Direct stream copy"
Grunden til at spørgeren ender op med en alt for stor .avi fil, er fordi han har sat video til "Full processing mode" uden at konfigurere sit codec.
Er godt klar over det er hvad claus.arndt har svaret, men nobert kom stadig først med det rigtige.
Avatar billede nopsen Ekspert
14. juni 2004 - 16:19 #9
sorry min fejl.. troede at den guide var til et andet program end han brugte :)
Avatar billede norbert Nybegynder
14. juni 2004 - 16:28 #10
Tak for point :-)

Jeg smed netop linket, fordi det var virtual dub, han brugte, og guiden var til virtual dub. Der er jo ingen grund til at have flere forskellige programmer, når man kan klare sig med et :-)
Men du har da ret i, der er sikkert ikke noget galt med levich' svar, men det er jo smartere at bruge det program, man kender og som man har installeret  :-)
Norbert. :-)
Avatar billede nopsen Ekspert
14. juni 2004 - 17:31 #11
helt enig, jeg ku bare ha kigget bedre efter inden jeg farede i blækhuset :)
Avatar billede norbert Nybegynder
14. juni 2004 - 17:33 #12
:-)
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2004 - 23:36 #13
norbert >> Faktisk er guiden til NanDub :-)
Men nu skal vi vist ikke grave mere i det.... :o)
Avatar billede norbert Nybegynder
14. juni 2004 - 23:41 #14
Nej - ok - men de to programmer ligner vist meget hinanden, så vidt jeg husker :-)
Jeg er ikke så meget inde i divx-konvertering, så det gør noget, har faktisk kun prøvet det en gang, det er mere dvd og mpeg - og dv-avi.
Norbert :-)
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2004 - 23:49 #15
Ja, lige til den opgave er der stort set ingen forskel.
Nandub kan bare håndtere MP3 lyd med variabel bitrate, hvilke VirtualDub ikke magter.
Derfor er guiden lavet med NanDub.

NanDub blev faktisk lavet specielt til DivX 3.11 ;-) da man her havde mulighed for at bruge SBC.
Dette er efterhånden overtaget af DivX 5 og Xvid, da de begge understøtter 2 pass encoding.
Men støder man på noget gammelt DivX 3.11 ;-) er det genialt godt lavet med Nandub - ikke noget andre programmet kunne hamle op med.....
Avatar billede norbert Nybegynder
15. juni 2004 - 07:23 #16
Der kan du se, hvor lidt forstand, jeg har på netop lige dét :-)
Men det er jo altid rart at lære noget nyt :-)
Norbert :-)