Avatar billede louiselahn Nybegynder
14. juni 2004 - 01:42 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

problemer med at få vist <hr > rigtigt i mozilla

Nogen der ved hvordan man får mozilla til at reagere på farveskift osv. af vandrette streger? I mit stylesheet har jeg skrevet følgende som altså ikke virker...
hr {
color: #369;
background: #fff;
height: 1px;
}
det virker i IE. Jeg har også prøvet med class osv. men Mozilla er desværre ret ligeglad...
/Louise
Avatar billede roenving Novice
14. juni 2004 - 01:53 #1
Jeg kunne huske der var noget med border og horisontal rules, følgende blev ens i mine browsere:

<hr style="color: #369;background: #fff;height: 0px;border:1px solid #369;">
Avatar billede thedeathart Nybegynder
14. juni 2004 - 02:37 #2
Avatar billede thedeathart Nybegynder
14. juni 2004 - 02:39 #3
Avatar billede louiselahn Nybegynder
14. juni 2004 - 03:27 #4
Hej :-)
Tak for de hurtige svar - >>> thedeathart - det første link hjalp! Utroligt at det skal være så besværligt bare lige at skifte farve + højde... Nåmen tak for hjælpen. Smider du et svar?

Og roenving, jeg er sikker på at din kommentar er helt korrekt - jeg ville bare hellere lave det i CSS - det er vores lærer så glad for... :-)
/Louise
Avatar billede thedeathart Nybegynder
14. juni 2004 - 03:34 #5
CSS owns :)
Avatar billede knudgert Nybegynder
14. juni 2004 - 06:24 #6
Hmm, roenvings svar er da også css...
Avatar billede thedeathart Nybegynder
14. juni 2004 - 11:26 #7
kundgert: ja, men det er ikke skrevet i en extern fil, hvilket er det smarte med css.

At man ikke skal skrive noget flere gange.
Avatar billede roenving Novice
14. juni 2004 - 15:42 #8
Mit svar vvar da ren css -- inline css ...
Avatar billede louiselahn Nybegynder
14. juni 2004 - 18:13 #9
Okay okay - det jeg mente var et eksternt stylesheet - iøvrigt duer det med højden ikke i dit forslag.

/Louise
Avatar billede knudgert Nybegynder
15. juni 2004 - 03:56 #10
Tjah, men man burde vel kunne finde ud af at lave det i et eksternt stylesheet, hvis man foretrækker det.

Og til test er det da nemmere at prøve med inline style først og så bagefter fører det over på et cssark.