Avatar billede galle2 Nybegynder
14. juni 2004 - 16:13 Der er 1 kommentar og
1 løsning

.org domæne

Hej.

Jeg har i øjeblikket en del problemer med min Webhotel udbyder (www.cliche.dk). Situationen er som følger:

Jeg har siden 2002 haft et .org domæne som Cliche har oprettet og hostet for mig på mit webhotel. Ved oprettelsen betalte jeg for 1 års webhosting og div. gebyrer for registrering af domænet (dermed havde jeg betalt til jun. 2003).
Efterfølgende fik jeg i dec. 2003 en opkrævning på 4 enh. (i cliche-sprog er det 4 år) hvilket jeg ringede ind og brokkede mig over. Den søde dame i telefonen kunne berette at der var tale om en fejl, og at hun ville sende en ny opkrævning på 2 enheder i stedet. Jeg har nu ventet på denne opkrævning, lige indtil i fredags hvor mit domæne så ikke længere fungerede. Jeg går ud fra at de har lukket mit webhotel, pga manglende betaling.

Jeg har så nu ringet til Cliche for at høre hvad der sker. De påstår så at de har sendt en opkrævning ud pr. mail (den har jeg aldrig set), men bad mig indbetale beløbet, så vil de straks åbne for adgang igen. Dette har jeg gjort, men nu sender de en mail om at mit domæne i mellemtiden er udløbet, og det koster 1000,- + moms at åbne for det igen.
Kan det virkelig passe?
Jeg har checket at domænet først udløber i 2006. Hos cliche påstår de, at det er fordi at domænet er reserveret til mig hvis jeg genåbne det. Jeg fatter det ikke, det er vel deres ansvar at sende regninger rigtigt ud og sørge for at domænet ikke udløber, eller hvad?
Kan man i øvrigt oprette et webhotel hos en anden udbyder og så bare flytte domænet derover uden problemer, selvom domænet er udløbet?

Håber at der er nogen der kan give et svar.
Avatar billede bacardil Nybegynder
14. juni 2004 - 16:21 #1
Ja, det kaldes en bøde hvis man ikke får betaling en ny periode til tiden, denne bøde kan man ikke slippe for medmindre du venter til domænet udløber om ca. 30-50 dage og derefter køber det med chancen for at miste det til anden side.

Cliche skal nok acceptere du flytter domænet, men ellers kan du godt bare flytte det hen til en anden udbyder.

Omkring det med at det udløber i 2006 kan vi ikke svare på uden at kende selve navnet.
Avatar billede galle2 Nybegynder
26. juli 2004 - 09:16 #2
Synes det er skod, da det er cliche der står for at opretholde betalingen af .org domænet. Og så kan de heller ikke finde ud af at sende regninger ud... De vil bare ikke indrømme de har lavet en fejl....