Avatar billede christofferlee Nybegynder
26. juni 2004 - 23:17 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

TV-Out virker ikke!

(Er ikke sikker på hvilken Kategori dette spørgsmål skulle være i men valgte denne.)

gfx er Radeon 9800Pro

Driver er Catalyst 4.6

Kan ikke få mit TV-Out til at virke! Har sat kablet i og genstartet min pc, men det er som om at min pc slet ikke kan finde tv'et.
Driver er Catalyst 4.6
Det virkede for et par uger siden.
Kablet virker fint for jeg testede det igår på en anden pc.
Avatar billede christofferlee Nybegynder
26. juni 2004 - 23:18 #1
Ups.. Skrev driveren to gange.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. juni 2004 - 00:22 #2
Hvis du går ind i egenskaber for skærmdriver, Indstillinger, Avanceret har du så ATI-faneblade derinde ?
Avatar billede christofferlee Nybegynder
27. juni 2004 - 00:34 #3
Ja der er en masse faneblade.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. juni 2004 - 01:27 #4
Jeg ville nok prøve at afinstallere driveren. Genstarte og installere den igen. Det er driveren der skal "se" tv'et, og gøre den aktiv under Ati Displays. Men ATI-tvout virker kun hvis tv'et er tilsluttet når du booter. Man kan ikke som i Nvidia drivere bede den om at søge efter "displays". Den funktion har jeg da ikke fundet endnu.
Avatar billede christofferlee Nybegynder
27. juni 2004 - 13:10 #5
Før brugte jeg Omega driveren, og jeg kunne godt bruge tv-out, men så virkede det pludselig ikke, så jeg prøvede at instalere catalyst, vilkeret resulterede i at jeg var nød til at formatere. Så prøvede jeg igen at instalere catalyst, og det virkede. Var ikke nød til at formatere. Men kan stadig ikke finde mit tv.
Da jeg allerede har prøvet at afinstalere og instalere drivere, vil det virkelig så virke at gøre det, igen?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. juni 2004 - 13:17 #6
Nej, det vil det nok ikke, desværre.
Jeg har ikke lige et godt bud, så, for netop tv-out er en af de tinge der altid plejer at virke på ATI-kort.
Du har kigget under ATI-displays og set om driveren kan se tv'et og at det ikke på en eller anden måde er deaktiveret ?
Avatar billede christofferlee Nybegynder
27. juni 2004 - 20:56 #7
http://www.upit.dk/files/tv-out_probs.JPG

Billedet blev taget efter at jeg havde sat kablet i og rebooted.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. juni 2004 - 21:59 #8
Det kan jeg godt se. Der er ikke meget at gøre. Jeg håber der kommer en eller anden med et guldkorn til dig, for jeg ved faktisk ikke hvad der kan være galt.
Avatar billede christofferlee Nybegynder
27. juni 2004 - 22:09 #9
Kan det være at tv-out stikket er istykker? Kan nu ikke se hvordan det er sket for har altid været meget forsigtig med at sætte kablet til netop så det ikke skulle ske.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. juni 2004 - 22:41 #10
Ja, det er selvfølgelig rigtigt at det kan være det. Prøv evt at kigge ned i stikket og check at der ikke er nogen ben der er bøjet. Check også at scart stikket sidder ordentligt i fjernsynet. (eller svhs stikket hvis det er et sådant du bruger)
Sidste test er at sætte scart stikket i din video istedet. Det er jo ligegyldigt hvilket scart stik den sidder i, blot der er noget i den anden ende.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. juni 2004 - 22:42 #11
Men du skrev at:
>> Kablet virker fint for jeg testede det igår på en anden pc.
Så jeg havde ikke skænket kablet en tanke.
Avatar billede christofferlee Nybegynder
27. juni 2004 - 23:17 #12
Stikket ser fint ud. Ingen bukkede ben.

Stikket var sat ordenligt i. Prøvede alle scart stik i tv og video. Intet virkede :-(

Har en anden pc med et meget ældre gfx (radeon 7200) som det måske vil virke på.
Avatar billede christofferlee Nybegynder
04. juli 2004 - 22:45 #13
Det virker stadig... Er måske heldig at der nu kommer en med et "guldkorn"
Avatar billede christofferlee Nybegynder
04. juli 2004 - 22:46 #14
Virker stadig ==IKKE=== Mente jeg
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. juli 2004 - 09:31 #15
Fik du løst problemet ?
Avatar billede christofferlee Nybegynder
21. juli 2004 - 09:44 #16
hov, hvade helt glemt tråden, men så kom en mail.

Nej jeg har ikke løst problemet :(

Har instaleret nyt driver og har formateret men det virker stadig ikke.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. juli 2004 - 09:51 #17
Underligt når det nu virker i en anden pc.

Spørgsmålet er efterhånden så gammelt at jeg tvivler på at der "kommer nogen forbi", så jeg synes du skal lukke det ved at lægge et svar og acceptere dette efterfølgende.

Du kan så oprette et nyt spørgsmål.
Avatar billede christofferlee Nybegynder
21. juli 2004 - 09:51 #18
svar
Avatar billede thundersnail Nybegynder
24. juli 2004 - 09:56 #19
prøv egenskaber for skærm
avanceret
skærme
fejlfinding
tving detektion af mit tv
andvend/ok
tryk på den lille røde prik oppe i venstra hjørne
så skulle det gerne virke
Avatar billede vaco Nybegynder
24. juli 2004 - 15:55 #20
måske et dumt spørgsmål, men den anden PC du prøvede kablet på havde den et GForce kort?

svhs kablet til et GForce kort har kun fire ben, mens et radeon kort har syv(tror jeg)

driveren kan ikke "se" dit tv før det rigtige stik sidder i...
Avatar billede thundersnail Nybegynder
30. august 2004 - 13:32 #21
Har samme erfaring som vaco, skaf et stik der er lavet til et ati kort.
Desuden saa virker mit tv/out ikke med andre drivere, ind den driver der fulgte med kortet. Har HIS Excalibur 9800 pro IceQ.
Avatar billede christofferlee Nybegynder
30. august 2004 - 15:21 #22
Den anden pc havde et Radeon 7200. Det kan jo kun være det rigtige stik, da det virker med det andet radeon kort, og fordi det engang virkede med mit 9800pro.
Avatar billede christofferlee Nybegynder
30. august 2004 - 15:40 #23
Kan ikke finde cd-rommen med driveren nogen steder. Kan man downloade det driver, lovligt...?
Avatar billede christofferlee Nybegynder
30. august 2004 - 16:18 #24
Eller er det 100% det samme som man kan downloade på www.ati.com?
Avatar billede thundersnail Nybegynder
10. september 2004 - 22:13 #25
prøv hellere producenten af dit korts hjemmeside
Avatar billede christofferlee Nybegynder
24. september 2004 - 07:34 #26
Har instaleret driveren. Virker stadig ik :(