Avatar billede lucky-luke Nybegynder
01. juli 2004 - 13:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hijack this log

Hej venner. Jeg har lidt problemer med at få mit internet til at køre ordentligt. Bare det at komme på nettet er svært. Jeg tror, jeg har fået et eller andet indbords.
Jeg har lavet en log.
Kan jeg få en af jer eksperter til at kigge på den?
På forhånd tusind tak.

Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows ME (Win9x 4.90.3000)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SSDPSRV.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MDM.EXE
C:\PROGRAMMER\GRISOFT\AVG6\AVGSERV9.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
C:\PROGRAMMER\SYGATE\SPF\SMC.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\RESTORE\STMGR.EXE
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\WINDOWS\MHOTKEY.EXE
C:\PROGRAMMER\GRISOFT\AVG6\AVGCC32.EXE
C:\WINDOWS\LOADQM.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\DDHELP.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\DELTTRAY.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\INTERNAT.EXE
C:\PROGRAMMER\FæLLES FILER\REAL\UPDATE_OB\REALSCHED.EXE
C:\PROGRAMMER\MSN MESSENGER\MSNMSGR.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\PROGRAMMER\PEERGUARDIAN PR14\PEERGUARDIAN_1.99B_PR14.EXE
C:\PROGRAMMER\SPYWAREGUARD\SGMAIN.EXE
C:\PROGRAMMER\SPYWAREGUARD\SGBHP.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\PSTORES.EXE
C:\PROGRAMMER\INTERNET EXPLORER\IEXPLORE.EXE
D:\DOKUMENTER\HIJACKTHIS\HIJACKTHIS\HIJACKTHIS.EXE

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.eksperten.dk/spm/
O1 - Hosts: 64.91.255.87 www.dcsresearch.com
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\PROGRAMMER\ADOBE\ACROBAT 5.0\READER\ACTIVEX\ACROIEHELPER.OCX
O2 - BHO: (no name) - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\PROGRAMMER\SPYWAREGUARD\DLPROTECT.DLL
O2 - BHO: (no name) - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: (no name) - {09F0F280-FB9A-481B-B69A-CB00DC44D027} - C:\PROGRA~1\ADVANC~1\POPUPJ~1.DLL
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ScanRegistry] C:\WINDOWS\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [TaskMonitor] C:\WINDOWS\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [CHotKey] mHotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRAMMER\GRISOFT\AVG6\avgcc32.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize
O4 - HKLM\..\Run: [LoadQM] loadqm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [M-Audio Delta Control Panel] DeltTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\SYGATE\SPF\SMC.EXE -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [internat.exe] internat.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDTray] "C:\Programmer\SlySoft\CloneCD\CloneCDTray.exe" /s
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\WINDOWS\SYSTEM\QTTASK.EXE" -atboottime
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [SSDPSRV] C:\WINDOWS\SYSTEM\ssdpsrv.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [*StateMgr] C:\WINDOWS\System\Restore\StateMgr.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Machine Debug Manager] C:\WINDOWS\SYSTEM\MDM.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [Avgserv9.exe] C:\PROGRA~1\GRISOFT\AVG6\Avgserv9.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [StillImageMonitor] C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [SmcService] C:\PROGRAMMER\SYGATE\SPF\SMC.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [NBJ] "C:\PROGRAMMER\AHEAD\NERO BACKITUP\NBJ.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [PeerGuardian] C:\PROGRAMMER\PEERGUARDIAN PR14\PEERGUARDIAN_1.99B_PR14.exe
O4 - HKCU\..\Run: [X-Cleaner Freeware] "C:\PROGRA~1\X-CLEA~1\XCleaner_free.exe" -turbo -autostart -NOREBOOT
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\SGMAIN.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\PROGRAMMER\GOOGLE\GOOGLETOOLBAR1.DLL/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\PROGRAMMER\GOOGLE\GOOGLETOOLBAR1.DLL/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\PROGRAMMER\GOOGLE\GOOGLETOOLBAR1.DLL/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\PROGRAMMER\GOOGLE\GOOGLETOOLBAR1.DLL/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\PROGRAMMER\GOOGLE\GOOGLETOOLBAR1.DLL/cmtrans.html
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.cybercity.dk
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/ansi/iuctl.CAB?37719.0685300926
O16 - DPF: {C81B5180-AFD1-41A3-97E1-99E8D254DB98} (CSS Web Installer Class) - http://www.eb.dk/codekstra/cabs/cssweb.cab
O16 - DPF: {8EC18CE2-D7B4-11D2-88C8-006008A717FD} (NCSView Class) - http://130.228.229.67/ecwplugins/ncs.cab
O16 - DPF: {33564D57-0000-0010-8000-00AA00389B71} - http://download.microsoft.com/download/F/6/E/F6E491A6-77E1-4E20-9F5F-94901338C922/wmv9VCM.CAB
O16 - DPF: {F6A56D95-A3A3-11D2-AC26-400000058481} (Danske e-Sec) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/danskesikker/DB/DanskeSikker.cab
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) - http://www.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {638AF6A2-81A1-4655-9FFA-9FC09CDE22CF} (CScanner Object) - http://www.pestscan.com/scanner/ppctlcab.cab
O16 - DPF: {2FC9A21E-2069-4E47-8235-36318989DB13} (PPSDKActiveXScanner.MainScreen) - http://www.pestscan.com/scanner/axscanner.cab
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://netplayer.swdc.dk/Rawflow.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
Avatar billede vivet0404 Nybegynder
01. juli 2004 - 14:21 #1
Hvad siger nogle af spyware scannerne?
Det ser ikke umiddelbart ud som om du har noget, men du ser ud til at have ret mange ting kørende i forbindelse med internettet, og det kan godt sløve computeren.
Avatar billede andersenph Nybegynder
01. juli 2004 - 14:23 #2
Jeg løber den lige igennem for dig nu...
Avatar billede lucky-luke Nybegynder
01. juli 2004 - 14:29 #3
Jeg har netop forsøgt at starte spybot, men kan ikke få det til at køre.
Hvad for ting i baggrunden mener du, jeg kan lukke?
Avatar billede andersenph Nybegynder
01. juli 2004 - 14:30 #4
Først opretter du en mappe kun til hijackthis og lægger programmet derover. Så har vi nemlig styr på backup filerne.
Kommer du til at slette noget forkert, kan vi altid komme tilbage og lave en restore. Derfor skal Hijack have sin egen mappe.

Andet vigtige punkt er at slå systemgendannelsen fra. For XP gælder følgende: Højreklik på Denne Computer på skrivebordet, vælg Egenskaber og fanebladet Systemgendannelse og sæt flueben i Deaktiver systemgendannelse. Klik ok og genstart.
For Windows ME gælder følgende: Programmer - Tilbehør - Systemværktøjer.
Ellers genskabes alt hvad vi fjerner.

Hvis du har Windows 98 eller 2000, kan du ikke slå systemgendannelse fra, fordi det findes ikke i de versioner.

Derefter skal du åbne hijackthis.
Du skal vinge disse filer af, jeg har beskrevet nedenunder.
Når du har gjort det så lukker du alle andre vinduer ned.
Click på Fix checked.
O1 - Hosts: 64.91.255.87 www.dcsresearch.com
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\WINDOWS\SYSTEM\QTTASK.EXE" –atboottime

Disse programmer skal slettes i fejlsikret tilstand. Du genstarter og trykker F8 når Windows starter op.

Søg efter disse filer:
C:\PROGRAMMER\FæLLES FILER\REAL\UPDATE_OB\REALSCHED.EXE

Derefter genstarter du og sender en ny log ind til check
Avatar billede lucky-luke Nybegynder
01. juli 2004 - 15:00 #5
Hej venner. Pc'en flipper helt ud nu. Jeg har genstartet 5 gange siden vi sidst talte sammen, bare for at kommer her ind, så jeg tror, jeg formaterer c-drevet, det trænger det vist til. Hvis I vil lægge svar, så får i pointene, det har I trods alt fortjent :-)
Avatar billede andersenph Nybegynder
01. juli 2004 - 15:09 #6
:O)
Avatar billede lucky-luke Nybegynder
01. juli 2004 - 16:54 #7
Hej igen. Ja, så kom jeg på nettet igen. Grunden til at jeg valgte at formatere, er fordi jeg har haft problemet længe, og jeg var ved at blive tosset af det. Ingen har kunnet finde ud af, hvad f*** der var  galt. Men nu har den fået en ny r** at trutte i. Men tak for hjælpen alligevel :-)
Avatar billede andersenph Nybegynder
01. juli 2004 - 16:57 #8
Det var jo så lidt :O)

Takker for point
Avatar billede serverservice Praktikant
11. juli 2004 - 11:25 #9
andersenph , jeg har sendt en besked på icq?