Avatar billede connie Nybegynder
01. juli 2004 - 20:56 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Skygge-effekt i Photoshop

Når sommervejret nu er så dårligt, er jeg så småt gået i gang med at sætte mig ind i Photoshop og alle de finesser der er i det program.
Kan nogen give mig en step-by-step vejledning i hvordan man laver en effekt som i bogstaverne/logoet øverst på denne side:
http://medlem.spray.se/edsbroryttarforening/
Avatar billede Spotgun Seniormester
01. juli 2004 - 21:07 #1
Det ser ud til at det eneste der er brugt der, er lidt outer glow og en drop shadow. Det er rigtigt nemt at lave.

Skriv den tekst du vil ha'.
Find layer-paletten frem, og højreklik på dit tekst-layer og vælg "blending options".
Sæt kryds i "outer glow" og "drop shadow" og se om ikke det gi'r den ønskede effekt.

Herfra kan du altid lege lidt med indstillingerne for diverse punkter og se hvordan det udarter sig.

Kig f.eks. også på http://www.good-tutorials.com de har sindssygt mange tutorials til photoshop - både for begyndere og øvede!
Avatar billede connie Nybegynder
01. juli 2004 - 21:37 #2
Mange tak :)