Avatar billede kimblim Nybegynder
03. juli 2004 - 22:21 Der er 9 kommentarer

Kan ikke se wireless accesspoint

Hey,

Jeg har en 3com officeconnect router, som fungerer ganske glimrende og jeg har da også fået sat webserver op den, så det kører glimrende. Jeg har desuden fået sat DHCP-klienter op, så jeg kan se hvilke pc'er der er logget på mit netværk.

Nu har jeg et D-link ap2000+ wireless accesspoint som jeg skal have sat til, og når jeg smider det i routeren kan jeg ikke finde det via den ip, som den er født med: 192.168.0.50

Det skyldes ganske sikkert at min router deler ip'er ud i rangen 192.168.1.1 til 192.168.1.255.

Hvordan f..den får jeg kontakt til accesspointet? Jeg har prøvet at smide det direkte i min laptop, så jeg kunne konfigurere det derfra, men stadig intet resultat på ip'en.

Nogen der kan hjælpe en total newbie her?

mvh

kim
Avatar billede kenp Novice
03. juli 2004 - 23:03 #1
til at starte med skal du ændre ip-adressen på din computer som du vil konfigurer dit ap fra! til en ip-adresse inden for samme range (du skal altså give den en fast ip) f.eks. 192.168.0.49 logge ind i den også sætte den over til dit net!
Avatar billede kimblim Nybegynder
04. juli 2004 - 13:58 #2
Ok, nu burde jeg kunne se den, men det kan jeg ikke :(

jeg har:
- sat min router til at være dhcp server fra 192.168.1.2 til 192.168.1.50
- sat accesspoint til at have statisk ip 192.168.1.50
- sat accesspoint til at være dhcp-server fra 192.168.1.51 til 192.168.1.254

Så ville jeg jo mene at man burde kunne se accesspointets admin modul ved at taste http://192.168.1.50 i min browser - min pc har ip 192.168.1.3... det virker sgu'tte..

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede kenp Novice
04. juli 2004 - 17:02 #3
dvs at du har fået ændre din ip-adresse på dit accesspoint nu! er det en bærbar! har du husket at tænde for det trådløse?
Avatar billede kimblim Nybegynder
04. juli 2004 - 17:32 #4
Jeps, ip-adressen på AP er ændret... og ja, det er en bærbar, men den er tilsluttet netværket med kabel, og jeg kan stadig ikke se admin-modulet via ip'en..
Avatar billede kenp Novice
04. juli 2004 - 17:34 #5
hvis du har kunnet ændre ip-adressen har du jo også måtte kunnet se admin modulet ;)
Avatar billede kimblim Nybegynder
04. juli 2004 - 17:59 #6
det gjorde jeg ved at smide accesspointet direkte i laptop'en - nu sidder den på min router, som det er meningen at den skal.
Avatar billede kenp Novice
04. juli 2004 - 18:28 #7
du huskede at sætte det på samme subnet, som resten af dit net?
Avatar billede kimblim Nybegynder
04. juli 2004 - 19:02 #8
jeps..
Avatar billede kenp Novice
04. juli 2004 - 19:05 #9
humm underligt ap du har ;), så har jeg sku ikke lige et bud! m.m. at det måske er firewall som blokere eller lign.