Avatar billede newbie.dk Praktikant
11. juli 2004 - 20:28 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Benzin til plæneklipperen

Min håndskubber er gået istykker. Surt, men så har jeg lånt naboens motorklipper mens han er på ferie. Fint nok, endtil den løb tør for benzin, også tænkte jeg om det var en specielt type benzin man skulle bruge, eller om jeg godt kunne bruge blyfri.

Så hvilken type og oktan benzin skal man bruge?
Avatar billede exp Juniormester
11. juli 2004 - 20:31 #1
Kommer an på, hvilken type det er... Min fars gamle maskine brugte 2-takters (knallertbenzin), mens min morfars kører på 92 blyfri :-)
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2004 - 20:39 #2
Ja så forvirrer jeg lige, vores bruger 95 blyfri :-)
Men såvidt jeg ved bruger de fleste bil benzin og om det skal være 92 eller 95 ved jeg ikke om betyder noget.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. juli 2004 - 20:39 #3
Også 92 oktan blyfri på min ca 4-5 år gamle ginge.
Avatar billede newbie.dk Praktikant
11. juli 2004 - 21:05 #4
2-taks, er det så ikke noget med man ikke putter olie i ved siden af?? Nå men den har en olie-tank for sig selv.
På maskinen står der:
Texas Trend 484 TR

Og så er der et mærkat med serienummer også står der: LWA (og med stort) 96

Er der noget der hedder 96 oktan?
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2004 - 21:18 #5
Du kan da prøve at skrive til dem http://texas.dk/texas/contact/main.jsp?Language=1
Avatar billede bb_maze Nybegynder
11. juli 2004 - 21:23 #6
Når det er en to-takter er der olie i benzinen, og der er derfor ikke en dunk til olie ved siden af.

Så den kører altså på almindelig benzin. Hvor gammel er klipperen?

Ja, der er noget der hedder oktan 96 (http://www.dk-benzin.dk/dianalund/index.asp?n=7)

Hygge

P.S. Vores klipper kører på 95
Avatar billede bb_maze Nybegynder
11. juli 2004 - 21:23 #7
95 blyfri skulle det være :D

Hygge
Avatar billede tobias28 Praktikant
11. juli 2004 - 23:33 #8
Det kan sagtens være at olien kommes i et andet sted end benzinen. Mange modeller blander så selv olie og benzin i karburatoren.... Hvis der er et sted der står olie bør du også tjekke det da du kan ødelægge maskinen ved ikke at have korrekt smøring. Af benzin kan du frit vælge imellem blyfri 95, 92 og alle Vpower, Ultima, Nitro- varianterne...den kører på det hele....

God klippelyst ;-)

Tobias
Avatar billede tobias28 Praktikant
11. juli 2004 - 23:35 #9
...der er heller ikke nogen stor forskel på blyfri 92 og 95.....men til mere højtydende motorer er det godt med et højere oktantal!
Avatar billede newbie.dk Praktikant
13. juli 2004 - 00:32 #10
Okay prøver med 92. Tak
Avatar billede bb_maze Nybegynder
13. juli 2004 - 01:03 #11
Eh... Nu er point ikke det jeg går efter, men at du bestemte at tobias's svar var det rigtige forstod jeg ikke helt? Gav du ham point fordi han var den eneste der svarede?

Hygge
Avatar billede newbie.dk Praktikant
14. juli 2004 - 01:07 #12
Ja det var derfor han fik point. Jeg havde glæde af alle besvarelserne, men da det kun var ham der havde lagt et svar, fik han point'ne.
Jeg vil meget gerne oprette et spm. så du og de andre også kan for nogle point.

Men en anden ting som jeg ikke lige kan forstå, hvorfor kun kommentere hvis man gerne vil have point. Jeg har set det nogle gang før og har aldrig helt fundet ud af hvorfor nogle gør det på den måde.
Avatar billede bb_maze Nybegynder
14. juli 2004 - 01:37 #13
Jeg hænger mig ikke så meget i de point, så det er lige meget.. Ville bare lige høre hvorfor ;)

Med hensyn til det med at kommentere så gør de fleste det nok for ikke at virke "pressende". Hvis spørgeren kan bruges ens svar, så beder han en om at lægge et svar. Det virker mere venligt og ikke som om man er på jagt efter point (synes jeg).

Hygge
Avatar billede exp Juniormester
14. juli 2004 - 18:08 #14
newbie.dk >>
Det kan også have noget at gøre med, at man nogen gange ikke er sikker på, om det er det korrekte svar.

Fx i dette spørgsmål, her er det meget svært at gætte det korrekte svar, med mindre man ligefrem kender dig og din plæneklipper ;-)

Derfor ses mit indlæg også mere som et gæt end et egentligt svar, hvorfor jeg vælger at lægge det som en kommentar :-)

Men jeg behøver nu ikke på point i dette spørgsmål ;-)