Avatar billede letmein Nybegynder
12. juli 2004 - 15:30 Der er 4 kommentarer

min pc staller

Hejsa eksperter

jeg har et problem med med min pc som er en uge gammel. jeg har firewall samt antivirus på mv. og den kører også helt fint for det meste af tiden. men nogen gange staller den midt i det hele sådan cirka en 30 sekunder og så er den klar igen, idag f.eks gjorde den det 1-2 min efter jeg var gået på nettet, andre gange gør den det midt i det hele.

jeg har ad-aware. spybot og en masse andet på og har chekket med 5 forskellige online scannere igår samt dem jeg har på pc'en og alle siger der ikke er nogen virus mv. hvordan kan det så være den staller en gang imellem?

her er min hijack log hvis i chekke den for mig.

  Logfile of HijackThis v1.98.0
Scan saved at 12:47:52, on 12-07-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\BitGuard\Firewall\FireSvc.Exe
C:\Programmer\Nvc\BIN\Zanda.exe
C:\PROGRAMMER\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\PROGRAMMER\Nvc\BIN\nvcoas.exe
C:\PROGRAMMER\Nvc\BIN\NJEEVES.EXE
C:\PROGRAMMER\Nvc\BIN\nipsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\GSICON.EXE
C:\WINDOWS\System32\dslagent.exe
C:\PROGRAMMER\Nvc\BIN\ZLH.EXE
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\PROGRAMMER\Nvc\BIN\NYMSE.EXE
C:\PROGRAMMER\Nvc\BIN\NIP.EXE
C:\Programmer\BitGuard\Firewall\Firewall.Exe
C:\PROGRAMMER\Nvc\BIN\cclaw.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
D:\setup files\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ni.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [THGuard] "C:\Programmer\TrojanHunter 3.9\THGuard.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [GSICONEXE] GSICON.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [DSLAGENTEXE] dslagent.exe USB
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\PROGRAMMER\Nvc\BIN\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: BitGuard Personal Firewall.lnk = C:\Programmer\BitGuard\Firewall\Firewall.Exe
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://housecall.trendmicro-europe.com/housecall/Xscan53.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab

på forhånd tak

mvh.

letmein
Avatar billede resist Nybegynder
12. juli 2004 - 16:14 #1
Nu skal jeg kigge loggen igennem ;-)
Avatar billede resist Nybegynder
12. juli 2004 - 16:19 #2
Loggen fra HijackThis ser umiddelbart fin og ren ud.

Prøv dette:
Indsæt din XP-cd i dit drev.
Gå i start
Kør
Skriv: sfc /scannow
(husk mellemrum mellem sfc og /scannow)
OK

Er der nogle systemfiler, som ikke har det så godt, så bliver de repareret og mangler der nogle, så bliver de gendannet.
Avatar billede letmein Nybegynder
12. juli 2004 - 16:54 #3
mange tak for det, det trick kendte jeg ikke og ved ikke om det har virket endnu, men det var rart at få at vide der ikke er virus på.

mvh.

jaque
Avatar billede resist Nybegynder
12. juli 2004 - 17:05 #4
Velbekomme ;-)

Jeg kan se, at du er godt beskyttet af Norman og Bitguard. Du får alligevel lige et link til sikker surfing: http://www.spywarefri.dk/pakken.htm