Avatar billede lumse Nybegynder
26. juli 2004 - 09:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Flytning af Array/Matrix i Excel

Hej Eksperter

Jeg har en add-in i Excel, som ved hjælp af en funktion i en celle opretter et array som selv tilpasser sin størelse.

F.eks. har jeg en funktion i én celle, som returnere 1-5000 linier af data. Når funktionen så bliver kørt, udvider den selv arrayet, således at det passer til mængden af data.

Mit problem er at jeg ønsker at flytte dette dynamiske array til andre celler, men da jeg ikke kender størelsen af arrayet, kan jeg ikke få det til at virke, med mindre jeg laver et nyt array på Max-størelsen, hvilket er meget uheldigt. Hvis jeg bare refererer til den celle som indeholder funktionen "{=A1}" virker det ikke.

Med i denne Add-in, er muligheden for at publicere sit regneark på en hjemmeside, med dynamisk indhold. Denne publicereing virker ikke hvis mit regneark indeholder makroer (uheldigt og træls), så derfor skal problemet løses med almindelige funktioner, hvis det vel at mærke kan lade sig gøre.

Håber dette er info nok.
/Lumse
Avatar billede sjap Praktikant
26. juli 2004 - 10:13 #1
Hvis arrayet har den rigtige størrelse, kan du vel blot bruge funktionen UBOUND(arraynavn) - så ved du hvor stort det er.
Avatar billede sjap Praktikant
26. juli 2004 - 10:16 #2
Jeg har sikkert misforstået noget, for hvis du tilpasser størrelsen af arrayet til dine data, så kender du jo i den forbindelse også hvor stort det er - og det er det samme du kan få oplyst med Ubound. Så det er nok ikke det du søger.
Avatar billede sjap Praktikant
07. august 2004 - 21:05 #3
lumse
Har du fået løst dit problem?
Avatar billede lumse Nybegynder
10. august 2004 - 08:29 #4
NÆH, har lavet det på en hel anden måde
Avatar billede sjap Praktikant
10. august 2004 - 09:10 #5
Nu er det kutyme at man så også lige forklarer, hvad det er man har gjort i stedet for. Nu har jeg jo ikke brugt maget tid på ovenstående forslag, men det er vel kun rimeligt at forklare, hvad man har valgt at gøre i stedet, overfor folk, der trods alt har brugt lidt tid på at forsøge at hjælpe dig.
Nu skal du ikke begynde at oprette et nyt spørgsmål eller lignende for at give mig point. Det er ikke det, jeg er ude efter. Hisk blot ALTID en forklaring på dit valg, nå du synes du selv skal have pointene.
Avatar billede lumse Nybegynder
02. april 2005 - 03:19 #6
Fair nok... lidt sent men.
Arryet kom fra en add-in som laver SQL-opslag i en Industial-SQL-Server fra Wonderware. Den funktion som gennerede arrayet, styrer også formatet i cellerne. Jeg løste det hele ved at konvertere inSQL opslaget til strings med lidt ekstra finurligheder.....
Er der nogen der får problemer med inSQL og ActiveFactory, så skriv....
Avatar billede sjap Praktikant
02. april 2005 - 09:34 #7
Bedre sent end aldrig ;0)