Avatar billede ninagm Nybegynder
05. august 2004 - 19:30 Der er 14 kommentarer

Printspooler spoolsv.exe

Hej har fået Windows 2000 og en ny printer. En HP Lasetjet 1010. Ofte når jeg starter op kommer der en meddelelse om at "spoolsv.exe" har genereret fejl og skal genstartes.
Når jeg prøver at installere min printer ved at dobbeltklikke på "tilføj printer" skrev den at "udskriftsundersystemet mangler ressourcer". Det gør den ikke længere, men når jeg kommer gennem guiden installér printer siger den "printeren er ikke installeret".

Jeg har været inde på Microsofts hjemmeside hvor den har bedt mig gå ind i slette diverse ting i registreringseditoren. Men intet har hjulpet. Og, ja, jeg har genstartet computeren flere gange, og sikret mig at registreringseditoren har gemt mine ændringer.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
05. august 2004 - 19:47 #2
Har du set denne tråd ninagm?
http://www.eksperten.dk/spm/523482
Avatar billede ninagm Nybegynder
05. august 2004 - 19:51 #3
Det var et forsøg værd - men det virkede ikke.
Avatar billede ninagm Nybegynder
05. august 2004 - 19:58 #4
Tak for det. Men de vil den heller ikke være med til:
"Tjenesten printspooler på lokal computer kan ikke genstartes
Fejl 12 Adgangskoden er ugyldig"
Avatar billede ninagm Nybegynder
05. august 2004 - 20:20 #5
Nu ville den så godt genstarte alligevel. Og jeg har tillige prøvet at genstarte
for at installere printeren igen. Samme resultat: "Printeren blev ikke installeret"
Avatar billede bartfreak Nybegynder
05. august 2004 - 20:43 #6
hvis du lige har købt den, så spørg forhandler..??

Jeg kan ikke rigtigt finde noget med den fejl kode.?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. august 2004 - 22:34 #7
Når du har sådanne problemer, er det som oftest driveren den er gal med.

Du skal fjerne alle rester fra tidligere installationer.

Det nemmeste er, hvis du kan få spooler serivcen til at køre. Skriv evt. "Net start spooler" fra en kommandoprompt for at starte den.

Hvis du får den startet, vil du i start->Settings->Printers&Faxes kunne fange File menuen, og vælge "Server Properties". Her er et faneblad der hedder "Drivers". Slet alle drivere der er her.

Genstart computeren, og tjek at spooler servicen starter rigtigt op.

Starter den ikke rigtigt op, eller kan du ikke starte spooleren, og dermed slette driverne, så skriv lige - så finder vi lige en "manuel" opskrift - men der er god chance for at det først bliver mandag, da jeg tager på forlænget weekend.
Avatar billede serverservice Praktikant
06. august 2004 - 07:45 #8
Du skal prøve at disable driversigning: system egenskaber - hardware - driversigning: vælg "Ignore, install all files"
Og så installere driveren igen , hvor du har valgt den til win2000pro selvfølgelig.
Avatar billede ninagm Nybegynder
10. august 2004 - 23:06 #9
OK. Begge dele er prøvet og gør ingen forskel. Der er ingen drivere at slette og spooleren kører som den skal. Svaret i kommandoprompten er at den kører.
Men men - jeg har siden hørt at maskinen burde kunne finde printeren selv. Og jeg
har hidtil angivet porten (USB001). Kan det være fordi den ikke accepterer at
printeren er i en USB-port? Jeg har også prøvet den anden USB-port med samme resultat.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. august 2004 - 21:19 #10
Så er det nok fordi du sætter den "forkert" til.

De fleste USB printere har det lidt sjove, at du først må sætte den til systemet, EFTER du har installeret softwaren.

Så tag printer fra. Afinstaller alt softwaren. Genstart. Installer softwaren. Sæt printeren til. Så finder den selv printeren...
Avatar billede serverservice Praktikant
11. august 2004 - 21:49 #11
er driveren til usb?
Avatar billede elborro Nybegynder
12. august 2004 - 15:19 #12
Har du fået det til at virke?
Avatar billede ninagm Nybegynder
14. august 2004 - 15:27 #13
Har ikke fået det til at virke. ja, det er en USB-printer.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. august 2004 - 21:10 #14
Okay, så foreslår jeg du gør følgende...

Afinstaller alt printersoftware du kan afinstallere...

Gå i regedit, søg på "LaserJet" og slet alle de nøgler du støder på.

Slet alle printerdriverfilerne - de ligger i C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86

Slet alle filerne, incl. underbibliotek(er).

Genstart computeren.

Du er nu på en helt ren installation, hvad drivere angår. Nu kan du forsøge at installere den forfra.