Avatar billede -kenner- Nybegynder
23. august 2004 - 14:40 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

Form mail, som tip en ven?

Hej Eksperter.

Jeg har prøvet at sætte mig ind i form mail, men det er ikke helt lykkedes mig. Jeg vil gerne lave en "Tip en ven service", som jeg har prøvet på med med følgende kode. Jeg vil gerne høre om jeg er helt galt på den eller hvad, og så ved jeg ikke hvordan jeg skal sætte en action på min button.

på forhånd tak.

Koden:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

<html>

    <head>
    </head>

    <body bgcolor="#ffffff">
        <FORM METHOD="GET" ACTION="http://users.cybercity.dk/cgi-bin/FormMail.cgi">

<input type=hidden name="subject" value="frugt & grønt">

        <table border="0" cellspacing="2" cellpadding="0">
                <tr>
                <td>Modtagers navn</td>
                    <td><input type=text name="realname"></td>
                </tr>
                <tr>
                    <td>Modtagers e-mail</td>
                    <td><input type=text name="recipient" value="">

</td>
                </tr>
                <tr>
                    <td></td>
                    <td><input type="button" value="Send" name="email"></td>
                </tr>
            </table>
    </body>

</html>
Avatar billede -kenner- Nybegynder
23. august 2004 - 14:40 #1
Avatar billede cyberkox Nybegynder
23. august 2004 - 14:45 #2
Du mangler og skriv din email adr
Avatar billede cyberkox Nybegynder
23. august 2004 - 14:50 #3
Der er jeg forkert på den :P
2 sek.
Avatar billede -kenner- Nybegynder
23. august 2004 - 14:52 #4
den skal folk da selv udfylde i feltet..
Avatar billede cyberkox Nybegynder
23. august 2004 - 14:53 #5
Prøv det her så:
---------------------------------------------------------------------------
<FORM METHOD="GET" ACTION="http://users.cybercity.dk/cgi-bin/FormMail.cgi">
<input type=hidden name="redirect" value="http://din.addresse/fil.html">
<input type=hidden name="subject" value="Emnet">
<input type=hidden name="required" value="realname,recipient">
<table border="0" cellspacing="2" cellpadding="0">
                <tr>
                <td>Modtagers navn</td>
                    <td><input type="text" name="realname"></td>
                </tr>
                <tr>
                    <td>Modtagers e-mail</td>
                    <td><input type="text" name="recipient">

</td>
                </tr>
                <tr>
                    <td></td>
                    <td><input type="button" value="Send" name="email"></td>
                </tr>
            </table>
</form>
---------------------------------------------------------------------------
Avatar billede -kenner- Nybegynder
23. august 2004 - 15:14 #6
knappen har jo ikke noget action..
Avatar billede cyberkox Nybegynder
23. august 2004 - 15:15 #7
Har du lagt siden ud, så man kan teste det ?
Avatar billede -kenner- Nybegynder
23. august 2004 - 15:20 #8
det funger ikke..
Avatar billede -kenner- Nybegynder
23. august 2004 - 16:03 #9
Avatar billede cyberkox Nybegynder
23. august 2004 - 16:04 #10
Not Found...

Er du sikker på at du ikke modtager noget ?
Avatar billede -kenner- Nybegynder
23. august 2004 - 16:06 #11
sådan nu er den på nettet
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
23. august 2004 - 16:08 #12
<td><input type="submit" value="Send" name="email"></td>
Avatar billede cyberkox Nybegynder
23. august 2004 - 16:08 #13
Prøv at sætte denne linje ind:
<input type=hidden name="redirect" value="http://www.fifa-forever.dk">
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
23. august 2004 - 16:09 #14
cyberkox han mangler jo submit i knappen, se 16:08:01
Avatar billede cyberkox Nybegynder
23. august 2004 - 16:10 #15
Self.. Det virker hvis du gør som friends siger.. Dof, hvorfor tænkte jeg ikk på det noget før ?
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
23. august 2004 - 16:11 #16
Jeg må nok smide et svar, selv tak for hjælpen! :)
Avatar billede -kenner- Nybegynder
23. august 2004 - 16:33 #17
Jeg har opdateret det nu..
Avatar billede -kenner- Nybegynder
23. august 2004 - 16:33 #18
og den siger at der er en fejl..
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
23. august 2004 - 16:40 #19
Hvis du udfylder felterne siger den bare at den ikke godkender ens emailadresse, så det har intet med dette at gøre
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
23. august 2004 - 16:42 #20
Warning: The email address xxxxx@webspeed.dk was rejected for the following reason: script not configured to allow this address

There was no recipient or an invalid recipient specified in the data sent to FormMail. Please make sure you have filled in the recipient form field with an e-mail address that has been configured in @recipients or @allow_mail_to. More information on filling in recipient/allow_mail_to form fields and variables can be found in the README file.
Avatar billede -kenner- Nybegynder
23. august 2004 - 16:49 #21
og hvad er dit foreslag så??
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
23. august 2004 - 16:52 #22
Hvad står der i readme filen, prøv  at læs der!
Avatar billede -kenner- Nybegynder
23. august 2004 - 17:00 #23
hvilken fil??
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
23. august 2004 - 17:06 #24
aner det ikke, men du bruger cybercity, og de må have en readme fil de skriver om her "can be found in the README file." Prøv at kigge lidt på deres side, du kunne evt. undgå at bruge deres side, og i stedet lave mailfunktionen selv! Du mangler jo bare sden der sender!