Avatar billede roedz Nybegynder
24. august 2004 - 12:42 Der er 5 kommentarer

Hvordan ser jeg om det er CMYK eller RGB i en pdf

Jeg vil bare gerne vide hvordan jeg ser om det er CMYK eller RGB farver der er benyttet i en pdf.

/Roedz
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
24. august 2004 - 12:48 #1
Hvis du har adgang til Photoshop, kan du åbne filen her og under images -> mode se om det er rgb/cmyk
Avatar billede spe Nybegynder
24. august 2004 - 13:19 #2
I Acrobat 6 har du en preflight-funktion, der fortæller dig hvad dine billeder er.
Photoshop dur ikke i denne sammenhæng da du her blot får den overordnede tilstand for hele siden og ikke hvad det enkelte billede er.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
24. august 2004 - 13:29 #3
Man laver det vel i en overordnet farve og har ikke ét CMYK og to RGB i samme dokument, eller hva ?
Avatar billede food_life Nybegynder
24. august 2004 - 13:40 #4
CMYK til tryk og RGB til nettet
Avatar billede spe Nybegynder
24. august 2004 - 13:58 #5
hvis man ikke ind imellem gjorde dette var der ingen grund til at kontrollere :-)

Som udgangspunkt gør man naturligvis ikke. Men du kan jo have fået et dokument fra folk der ikke kender så meget til det med opløsning, farve o.s.v. og bare har blandet tingene sammen.