Avatar billede obmm Nybegynder
31. august 2004 - 16:07 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Ekstra searchbar i bunden af skærm

Hej, hvordan sletter jeg den ekstra searchbar jeg har fået i bunden af min skærm.
Der står searchbar før et adr. vindue, måske kender i denne jeg vil gerne have den væk.
Avatar billede htmlkongen Novice
31. august 2004 - 16:08 #1
Det lyder som spyware, hvis du ikke kan få hjælp her så prøv i virus kategorien :)

Har du prøvet at køre en online scan på www.spywarefri.dk ? Og Ad-Aware?
Avatar billede htmlkongen Novice
31. august 2004 - 16:09 #2
http://www.spywarefri.dk/spywarefri-onlinescan.htm Direkte link :) Husk at trykke åben og ikke gem :D
Avatar billede nimoha Nybegynder
31. august 2004 - 17:10 #3
Hej odmm :=)

1. Hent Spybot: http://www.download.com/3001-8022-10289035.html
Installer og kør spybot, tryk opdater, og hent opdateringerne. Derefter trykker du scan. Alle røde filer skal makeres og tryk "afhjælp valgte problemer" og afslut.
Se evt. denne guide: http://www.datasikring.dk/spybot.asp
Genstart.
---
2. Hent Hijackthis: http://www.majorgeeks.com/downloadget.php?id=3155&file=3&evp=3304750663b552982a8baee6434cfc13
Opret en ny mappe på skrivebordet og pak HijackThis ud i den mappe. Så dobbeltklikker du på filen og trykker på Scan. Derefter ændrer Scan knappen sig til Save log som du så trykker på.
Så kopierer du den (ctrl+a og ctrl+c) og sætter den herind (ctrl+v) så skal vi tjekke den for dig.
Det anbefales ikke at fixe noget selv, da det kan gøre mere skade end gavn
Avatar billede obmm Nybegynder
31. august 2004 - 17:47 #4
Ok, jeg vender straks tilbage
Avatar billede arlet Juniormester
31. august 2004 - 20:27 #5
"Straks tilbage" er et vidt begreb..

Vi er klar til at hjælpe, når du har fulgt nimoha´s vejledning
Avatar billede kenp Novice
02. december 2004 - 09:13 #6
ja straks er vist et vidt begreb her ;)
Avatar billede obmm Nybegynder
02. december 2004 - 17:23 #7
Undskyldjeg har fået det fixet, læg et svar så vi kan få spørgsmålet lukket..
Avatar billede obmm Nybegynder
22. januar 2005 - 22:02 #8
læg et svar 2-3 får point til deling.!
Avatar billede htmlkongen Novice
23. januar 2005 - 00:51 #9
Jeg tror at nimoha skal ha dem ;)
Avatar billede nimoha Nybegynder
23. januar 2005 - 02:27 #10
Hej obmm :-)

Godt at du fik dit problem løst - men du skal da stadig være velkommen til at komme med en log fra HijackThis - bare for at være sikker på, at der ikke er mere snavs på din computer ;-)
Avatar billede obmm Nybegynder
23. januar 2005 - 07:53 #11
Ok og tak, det gør jeg så..
Logfile of HijackThis v1.99.0

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb05.exe
C:\WINDOWS\System32\hphmon04.exe
C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\jusched.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\DragToDisc\DrgToDsc.exe
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\AudioCentral\RxMon.exe
C:\Programmer\Picasa\PicasaMediaDetector.exe
C:\Programmer\Elaborate Bytes\VirtualCloneDrive\VCDDaemon.exe
C:\WINDOWS\Mixer.exe
C:\SCANJET\PrecisionScanLT\hppwrsav.exe
C:\Programmer\ScanSoft\OmniPageSE2.0\OpwareSE2.exe
C:\Programmer\SlySoft\CloneCD\CloneCDTray.exe
C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe
C:\Program Files\Internet Optimizer\optimize.exe
C:\WINDOWS\system32\SahAgent.exe
C:\Programmer\SlySoft\AnyDVD\AnyDVD.exe
C:\Program Files\Internet Optimizer\actalert.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\AudioCentral\Playlist.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Autodata Limited Shared\Service\ADCDLicSvc.exe
C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\CDANTSRV.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\mqsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\mqtgsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE
C:\Documents and Settings\Ole\Skrivebord\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.tkzzrxpvmkssqshfpiy.com/zSii5NPNL/uXORDHebjrIX_XJw7mdn9BhkDamMuW_04AEYgcd/kuHbEzLMtGcJjP.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.couldnotfind.com/search_page.html?&account_id=132564
R3 - URLSearchHook: (no name) - _{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)
O2 - BHO: BHObj Class - {00000010-6F7D-442C-93E3-4A4827C2E4C8} - C:\WINDOWS\nem220.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: BHObj Class - {8F4E5661-F99E-4B3E-8D85-0EA71C0748E4} - C:\WINDOWS\wsem303.dll
O3 - Toolbar: ISTbar - {5F1ABCDB-A875-46c1-8345-B72A4567E486} - C:\PROGRA~1\ISTbar\istbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPHmon04] C:\WINDOWS\System32\hphmon04.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPHUPD04] "C:\Programmer\HP Photosmart 11\hphinstall\UniPatch\hphupd04.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MsmqIntCert] regsvr32 /s mqrt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioEngineUtility] "C:\Programmer\Fælles filer\Roxio Shared\System\EngUtil.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioDragToDisc] "C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\DragToDisc\DrgToDsc.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioAudioCentral] "C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\AudioCentral\RxMon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LifeScape Media Detector] C:\Programmer\Picasa\PicasaMediaDetector.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VirtualCloneDrive] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\VirtualCloneDrive\VCDDaemon.exe" /s
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [hppwrsav] C:\SCANJET\PrecisionScanLT\hppwrsav.exe
O4 - HKLM\..\Run: [OpwareSE2] "C:\Programmer\ScanSoft\OmniPageSE2.0\OpwareSE2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [OPSE reminder] "C:\Programmer\ScanSoft\OmniPageSE2.0\EregEng\Ereg.exe" -r "C:\Programmer\ScanSoft\OmniPageSE2.0\EregEng\ereg.ini"
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDTray] "C:\Programmer\SlySoft\CloneCD\CloneCDTray.exe" /s
O4 - HKLM\..\Run: [IST Service] C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Internet Optimizer] "C:\Program Files\Internet Optimizer\optimize.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Power Scan] C:\Programmer\Power Scan\powerscan.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SAHAgent] C:\WINDOWS\system32\SahAgent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AnyDVD] C:\Programmer\SlySoft\AnyDVD\AnyDVD.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NVIEW] rundll32.exe nview.dll,nViewLoadHook
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: SideFind - {10E42047-DEB9-4535-A118-B3F6EC39B807} - C:\Programmer\SideFind\sidefind.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O12 - Plugin for .mpeg: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin3.dll
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {14B87622-7E19-4EA8-93B3-97215F77A6BC} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {386A771C-E96A-421F-8BA7-32F1B706892F} (Installer Class) - http://www.xxxtoolbar.com/ist/softwares/v4.0/0006_regular.cab
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O16 - DPF: {53B3ABEA-4445-44D9-A01E-088144CAABD9} (FileSharingCtrl Class) - http://appdirectory.messenger.msn.com/AppDirectory/P4Apps/FileSharing/da/filesharingctrl.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {7AEBACC1-D7E4-4360-B520-6DA4C565B42C} (UploaderCtrl Class) - http://netalbum.a-photo.dk/upload-classes/Uploader.cab
O16 - DPF: {80DD2229-B8E4-4C77-B72F-F22972D723EA} (AvxScanOnline Control) - http://www.bitdefender.com/scan/Msie/bitdefender.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (ZoneIntro Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/ZIntro.cab32846.cab
O16 - DPF: {BD393C14-72AD-4790-A095-76522973D6B8} (CBreakshotControl Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/Bankshot.cab31267.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {E36C5562-C4E0-4220-BCB2-1C671E3A5916} (Seagate SeaTools English Online) - http://www.seagate.com/support/disc/asp/tools/en/bin/npseatools.cab
O23 - Service: Autodata Limited License Service - Unknown - C:\Programmer\Fælles filer\Autodata Limited Shared\Service\ADCDLicSvc.exe
O23 - Service: C-DillaSrv - C-Dilla Ltd - C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\CDANTSRV.EXE
O23 - Service: Macromedia Licensing Service - Unknown - C:\Programmer\Fælles filer\Macromedia Shared\Service\Macromedia Licensing.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Pml Driver HPH11 - HP - C:\WINDOWS\System32\HPHipm11.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
Avatar billede obmm Nybegynder
23. januar 2005 - 18:21 #12
Øhh, øhh...
Avatar billede arlet Juniormester
23. januar 2005 - 18:37 #13
Så gik pointene til nimoha, så nimoha kommer helt sikkert også og tjekker den hijackthis, som nimoha har bedt om...
Avatar billede obmm Nybegynder
23. januar 2005 - 18:48 #14
Ja, mon ikk...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. januar 2005 - 18:54 #15
Det gør han. Jeg skal nok gøre ham opmærksom på at der er kommet en log, men msn virker ikke pt ...
Avatar billede nimoha Nybegynder
23. januar 2005 - 19:57 #16
Nu er jeg her -  og det var vist godt, at du kom med den log - den er en del snavset ;-)

Start med at gå i tilføj/fjern og fjern følgende:
ISTsvc/IST Service
Internet Optimizer
Power Scan
SideFind

Genstart så programmerne bliver ordentligt fjernet :-)
________________________________________

Hent,denne engangscanner: http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe
Gem den, vi skal bruge den senere.

________________________________________

Hent CWShredder: http://danborg.org/spy/CWS/cwshredder.exe
Ud med netstikket
Kør CWShredder - Luk alle åbne vinduer, pånær CWSHredder, klik på Fix, den scanner nu, når den er færdigt klik på Next, til sidst klik på Exit.

________________________________________

Kør en scanning med Hijackthis, så du kan se alle filer.
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte en vinge ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, der skal fixes:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.tkzzrxpvmkssqshfpiy.com/zSii5NPNL/uXORDHebjrIX_XJw7mdn9BhkDamMuW_04AEYgcd/kuHbEzLMtGcJjP.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.couldnotfind.com/search_page.html?&account_id=132564
R3 - URLSearchHook: (no name) - _{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)

O2 - BHO: BHObj Class - {00000010-6F7D-442C-93E3-4A4827C2E4C8} - C:\WINDOWS\nem220.dll
O2 - BHO: BHObj Class - {8F4E5661-F99E-4B3E-8D85-0EA71C0748E4} - C:\WINDOWS\wsem303.dll

O3 - Toolbar: ISTbar - {5F1ABCDB-A875-46c1-8345-B72A4567E486} - C:\PROGRA~1\ISTbar\istbar.dll

O4 - HKLM\..\Run: [IST Service] C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Internet Optimizer] "C:\Program Files\Internet Optimizer\optimize.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Power Scan] C:\Programmer\Power Scan\powerscan.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SAHAgent] C:\WINDOWS\system32\SahAgent.exe

O9 - Extra button: SideFind - {10E42047-DEB9-4535-A118-B3F6EC39B807} - C:\Programmer\SideFind\sidefind.dll

O16 - DPF: {386A771C-E96A-421F-8BA7-32F1B706892F} (Installer Class) - http://www.xxxtoolbar.com/ist/softwares/v4.0/0006_regular.cab

________________________________________

Disse er unødvendige at have liggende i din opstart, da de alle kan nås via startprogrammer. De ligger bare og "sluger" computerens kræfter.
Du kan Fjerne vingen til venstre for følgende programmer, hvis du ønsker det:
Tryk på Start
Klik på Kør
Skriv: msconfig
Klik på OK
Vælg fanebladet Start

Du kan fjerne vingen fra følgende:

O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\jusched.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup

________________________________________

Så skal vi lige være sikre på at du kan se alle filer og mapper:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

________________________________________

Genstart i fejlsikret tilstand (F8 ved opstart)

Find og slet følgende:

Filer:
C:\WINDOWS\system32\SahAgent.exe
C:\WINDOWS\wsem303.dll
C:\WINDOWS\nem220.dll

Mapper:
C:\Programmer\ISTsvc\
C:\Program Files\Internet Optimizer\
C:\Programmer\Power Scan\
C:\Programmer\SideFind\

________________________________________

Nu kører du skanneren, som vi hentede før (stadig i fejlsikret tilstand)
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files
Og så trykker du på Scan Clean
Den skanner nu, og dette kan godt tage et par timer.

________________________________________

Genstart din computer normalt.

Sæt netstikket i igen

Du skal nu hente og installere programmet Ad-aware, hvis du da ikke har det i forvejen (Nyste version: Ad-aware SE 1.05). Opdater det straks efter installationen,inden du kører en scanning med denne. Fjern alt hvad den finder. Programmet samt brugervejledning på dansk finder du her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware

________________________________________

Genstart din computer og kom med en frisk log fra HijackThis til tjek.
Avatar billede nimoha Nybegynder
23. januar 2005 - 20:02 #17
Du skal også i tilføj/fjern fjerne ISTbar

Og når du skal i fejlsikret tilstand for at slette filer og mapper skal du også lige slette denne mappe:

C:\PROGRA~1\ISTbar\istbar.dll

Sorry :-)
Avatar billede obmm Nybegynder
24. januar 2005 - 15:25 #18
Logfile of HijackThis v1.99.0

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb05.exe
C:\WINDOWS\System32\hphmon04.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\DragToDisc\DrgToDsc.exe
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\AudioCentral\RxMon.exe
C:\Programmer\Picasa\PicasaMediaDetector.exe
C:\Programmer\Elaborate Bytes\VirtualCloneDrive\VCDDaemon.exe
C:\SCANJET\PrecisionScanLT\hppwrsav.exe
C:\Programmer\ScanSoft\OmniPageSE2.0\OpwareSE2.exe
C:\Programmer\SlySoft\CloneCD\CloneCDTray.exe
C:\Programmer\SlySoft\AnyDVD\AnyDVD.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\AudioCentral\Playlist.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Autodata Limited Shared\Service\ADCDLicSvc.exe
C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\CDANTSRV.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\mqsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\mqtgsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\WINDOWS\System32\WISPTIS.EXE
C:\Documents and Settings\Ole\Skrivebord\Alt fra skrivebordet\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.tkzzrxpvmkssqshfpiy.com/zSii5NPNL/uXORDHebjrIX_XJw7mdn9BhkDamMuW_04AEYgcd/kuHbEzLMtGcJjP.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPHmon04] C:\WINDOWS\System32\hphmon04.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPHUPD04] "C:\Programmer\HP Photosmart 11\hphinstall\UniPatch\hphupd04.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MsmqIntCert] regsvr32 /s mqrt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioEngineUtility] "C:\Programmer\Fælles filer\Roxio Shared\System\EngUtil.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioDragToDisc] "C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\DragToDisc\DrgToDsc.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioAudioCentral] "C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\AudioCentral\RxMon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LifeScape Media Detector] C:\Programmer\Picasa\PicasaMediaDetector.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VirtualCloneDrive] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\VirtualCloneDrive\VCDDaemon.exe" /s
O4 - HKLM\..\Run: [hppwrsav] C:\SCANJET\PrecisionScanLT\hppwrsav.exe
O4 - HKLM\..\Run: [OpwareSE2] "C:\Programmer\ScanSoft\OmniPageSE2.0\OpwareSE2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [OPSE reminder] "C:\Programmer\ScanSoft\OmniPageSE2.0\EregEng\Ereg.exe" -r "C:\Programmer\ScanSoft\OmniPageSE2.0\EregEng\ereg.ini"
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDTray] "C:\Programmer\SlySoft\CloneCD\CloneCDTray.exe" /s
O4 - HKLM\..\Run: [AnyDVD] C:\Programmer\SlySoft\AnyDVD\AnyDVD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IST Service] C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NVIEW] rundll32.exe nview.dll,nViewLoadHook
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O12 - Plugin for .mpeg: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin3.dll
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {14B87622-7E19-4EA8-93B3-97215F77A6BC} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O16 - DPF: {53B3ABEA-4445-44D9-A01E-088144CAABD9} (FileSharingCtrl Class) - http://appdirectory.messenger.msn.com/AppDirectory/P4Apps/FileSharing/da/filesharingctrl.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {7AEBACC1-D7E4-4360-B520-6DA4C565B42C} (UploaderCtrl Class) - http://netalbum.a-photo.dk/upload-classes/Uploader.cab
O16 - DPF: {80DD2229-B8E4-4C77-B72F-F22972D723EA} (AvxScanOnline Control) - http://www.bitdefender.com/scan/Msie/bitdefender.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (ZoneIntro Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/ZIntro.cab32846.cab
O16 - DPF: {BD393C14-72AD-4790-A095-76522973D6B8} (CBreakshotControl Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/Bankshot.cab31267.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {E36C5562-C4E0-4220-BCB2-1C671E3A5916} (Seagate SeaTools English Online) - http://www.seagate.com/support/disc/asp/tools/en/bin/npseatools.cab
O23 - Service: Autodata Limited License Service - Unknown - C:\Programmer\Fælles filer\Autodata Limited Shared\Service\ADCDLicSvc.exe
O23 - Service: C-DillaSrv - C-Dilla Ltd - C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\CDANTSRV.EXE
O23 - Service: Macromedia Licensing Service - Unknown - C:\Programmer\Fælles filer\Macromedia Shared\Service\Macromedia Licensing.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Pml Driver HPH11 - HP - C:\WINDOWS\System32\HPHipm11.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
Avatar billede obmm Nybegynder
24. januar 2005 - 15:26 #19
Er ovenstående OK nu..
Avatar billede nimoha Nybegynder
24. januar 2005 - 15:43 #20
Hej igen - det hjalp, men der er stadig lidt tilbage :-)

Gå i tilføj/fjern og fjern ISTsvc/IST Service

___________________________________

Kør en scanning med Hijackthis, så du kan se alle filer.
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte en vinge ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, der skal fixes:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.tkzzrxpvmkssqshfpiy.com/zSii5NPNL/uXORDHebjrIX_XJw7mdn9BhkDamMuW_04AEYgcd/kuHbEzLMtGcJjP.htm

O4 - HKLM\..\Run: [IST Service] C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe

___________________________________
Genstart i fejlsikret tilstand (F8 ved opstart)

Find og slet følgende:

Mapper:

C:\Programmer\ISTsvc\

Filer:

<Ingen>

Genstart normalt og kom med en ny log fra HijackThis til tjek :-)
Avatar billede obmm Nybegynder
24. januar 2005 - 15:57 #21
ISTsvc/IST Service , dette kan jeg ikke se tilføg/fjern..
Avatar billede nimoha Nybegynder
24. januar 2005 - 16:01 #22
Så bare spring det trin over - du sletter den alligevel manuelt senere i vejledningen ;-)
Avatar billede obmm Nybegynder
24. januar 2005 - 17:25 #23
Logfile of HijackThis v1.99.0

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Autodata Limited Shared\Service\ADCDLicSvc.exe
C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\CDANTSRV.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb05.exe
C:\WINDOWS\System32\hphmon04.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\WINDOWS\System32\mqsvc.exe
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\DragToDisc\DrgToDsc.exe
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\AudioCentral\RxMon.exe
C:\Programmer\Picasa\PicasaMediaDetector.exe
C:\Programmer\Elaborate Bytes\VirtualCloneDrive\VCDDaemon.exe
C:\SCANJET\PrecisionScanLT\hppwrsav.exe
C:\Programmer\ScanSoft\OmniPageSE2.0\OpwareSE2.exe
C:\Programmer\SlySoft\CloneCD\CloneCDTray.exe
C:\Programmer\SlySoft\AnyDVD\AnyDVD.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\System32\mqtgsvc.exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\AudioCentral\Playlist.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Documents and Settings\Ole\Skrivebord\Alt fra skrivebordet\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPHmon04] C:\WINDOWS\System32\hphmon04.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPHUPD04] "C:\Programmer\HP Photosmart 11\hphinstall\UniPatch\hphupd04.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MsmqIntCert] regsvr32 /s mqrt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioEngineUtility] "C:\Programmer\Fælles filer\Roxio Shared\System\EngUtil.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioDragToDisc] "C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\DragToDisc\DrgToDsc.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioAudioCentral] "C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\AudioCentral\RxMon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LifeScape Media Detector] C:\Programmer\Picasa\PicasaMediaDetector.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VirtualCloneDrive] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\VirtualCloneDrive\VCDDaemon.exe" /s
O4 - HKLM\..\Run: [hppwrsav] C:\SCANJET\PrecisionScanLT\hppwrsav.exe
O4 - HKLM\..\Run: [OpwareSE2] "C:\Programmer\ScanSoft\OmniPageSE2.0\OpwareSE2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [OPSE reminder] "C:\Programmer\ScanSoft\OmniPageSE2.0\EregEng\Ereg.exe" -r "C:\Programmer\ScanSoft\OmniPageSE2.0\EregEng\ereg.ini"
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDTray] "C:\Programmer\SlySoft\CloneCD\CloneCDTray.exe" /s
O4 - HKLM\..\Run: [AnyDVD] C:\Programmer\SlySoft\AnyDVD\AnyDVD.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NVIEW] rundll32.exe nview.dll,nViewLoadHook
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O12 - Plugin for .mpeg: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin3.dll
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {14B87622-7E19-4EA8-93B3-97215F77A6BC} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O16 - DPF: {53B3ABEA-4445-44D9-A01E-088144CAABD9} (FileSharingCtrl Class) - http://appdirectory.messenger.msn.com/AppDirectory/P4Apps/FileSharing/da/filesharingctrl.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {7AEBACC1-D7E4-4360-B520-6DA4C565B42C} (UploaderCtrl Class) - http://netalbum.a-photo.dk/upload-classes/Uploader.cab
O16 - DPF: {80DD2229-B8E4-4C77-B72F-F22972D723EA} (AvxScanOnline Control) - http://www.bitdefender.com/scan/Msie/bitdefender.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (ZoneIntro Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/ZIntro.cab32846.cab
O16 - DPF: {BD393C14-72AD-4790-A095-76522973D6B8} (CBreakshotControl Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/Bankshot.cab31267.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {E36C5562-C4E0-4220-BCB2-1C671E3A5916} (Seagate SeaTools English Online) - http://www.seagate.com/support/disc/asp/tools/en/bin/npseatools.cab
O23 - Service: Autodata Limited License Service - Unknown - C:\Programmer\Fælles filer\Autodata Limited Shared\Service\ADCDLicSvc.exe
O23 - Service: C-DillaSrv - C-Dilla Ltd - C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\CDANTSRV.EXE
O23 - Service: Macromedia Licensing Service - Unknown - C:\Programmer\Fælles filer\Macromedia Shared\Service\Macromedia Licensing.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Pml Driver HPH11 - HP - C:\WINDOWS\System32\HPHipm11.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
Avatar billede nimoha Nybegynder
24. januar 2005 - 18:22 #24
Hej igen :-)

Godt klaret - din log er nu ren ;-)

Du skal nu sætte mappeindstillingerne tilbage til de oprindelige.
_____________________________________
Efter sådan en tur er det også en god ide at rydde op i systemgendannelses filerne. Deaktiver systemgendannelse
(http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle) - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.
_____________________________________
Du bør også rense browser cachen

1. Klik på Funktioner - Internetindstillinger

2. Under midlertidige filer, klik på Slet cookies

3. Under midlertidige filer, klik på slet filer – sæt flueben i slet alt offline indhold

4. Under Oversigten, klik på ryd oversigten

5. Klik på ok.

Tøm din papirkurv.

Du kan rense temp med denne fil, det tager kun få sekunder.
www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat
_____________________________________
For at holde din computer ren kan du kigge på artiklerne om emnet her:
http://www.eksperten.dk/artikler/144
http://www.eksperten.dk/artikler/254
Som minimum anbefaler jeg Ad-Aware og/eller Spybot, Spywareguard, Spywareblaster, IE-Spyad og IE Privacy Keeper

/NiMoHa