Avatar billede nesm Nybegynder
01. september 2004 - 16:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Flere på en side

Hej jeg har lavet et visitkort i Photoshop i 8,6 X 5,4 og nu vil jeg gerne så mange som muligt op på et A4 ark. Hvordan gør man det?
Avatar billede bernie Nybegynder
01. september 2004 - 16:23 #1
lav et nyt dokument 2480*3508 pixels og så kopir du bare dine visitkort ind
Avatar billede bernie Nybegynder
01. september 2004 - 16:23 #2
eller når du laver en ny så kan du også under present vælge A4
Avatar billede nesm Nybegynder
01. september 2004 - 16:34 #3
Hvordan kopier jeg det ind på A4 arket?
Avatar billede bernie Nybegynder
01. september 2004 - 16:54 #4
flytter dit layer med visitkortet over på a4 arket og dupliker det
Avatar billede nesm Nybegynder
01. september 2004 - 17:07 #5
Jamen mit visitkort er lavet i mange layers så skal jeg flytte hver enkelt layer, findes der ikke andre metoder?
Avatar billede bernie Nybegynder
01. september 2004 - 17:18 #6
du kan samle dit visit kort med ctrl-e
Avatar billede zhark Nybegynder
01. september 2004 - 17:18 #7
Du bør gemme dit visitkort under andet navn - og dette kort sammenfletter du (eet layers), så opretter du A4 billedet og fatter vistkortet select all/ctrl+c (kopierer) og går på A4 billedet og taster CTRL+V 8 gange. Nu ligger der 8 billeder oven på hinanden, men på hvert sit layers, dem fordeler du nu på A4 siden:
http://home.gvdnet.dk/~pouls/Vis/visit.jpg
Avatar billede hcma Novice
01. september 2004 - 17:21 #8
1. tag en kopi at din original
2. flatten layers på din kopi  (så bliver det kun et lag)
3. Åbn det program du vil printe ud fra (word o.s.v.)
4. lav en tabel med den cellestørrelse du har behov for
5. Indsæt din grafik i de enkelte celler

eller:
1. som ovenfor
2. som ovenfor
3. prøv etiketprogrammet Avery Design Pro 2000  (gratis - free download fra:
http://www.avery.dk/dk1/downloads/design2000.jsp
Hvis du ikke lige kan finde en etiketstørrelse deri (der er mange) som passer, er der mulighed for selv at brugerdefinere en.  Og om det er en etiket eller et visitkort er underordnet, da det jo er formatet du skal bruge.
Det er meget let at gå til.