Avatar billede lrp Nybegynder
02. september 2004 - 23:59 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Hvilken mobil kan I anbefale til SMS?

Hej Eksperter...

Min kæreste skal bruge en ny mobiltelefon. Hun sender temmeligt mange SMS-beskeder, og har efterhånden slidt tastaturet op på en del telefoner - bl.a. Nokia 3210, Siemens C25, C45 m.fl.

Hun har IKKE brug for hverken farveskærm, polyfoniske ringetoner, java, kamera osv. Den skal KUN bruges til SMS og lidt tale.

Det vigtigste krav er derfor, at telefonen har et godt og solidt tastatur og er velegnet til at afsende mange sms'er - det betyder, at tasterne helst ikke må være for stramme og at telefonen "kan følge med" selvom man taster meget hurtigt...

Jeg er klar over, at der næppe vil være enighed om, hvilke telefoner, der bedst til dette formål - men kom med nogle forslag, og selvfølgelig også meget gerne en begrundelse.
Avatar billede sexpac Nybegynder
03. september 2004 - 00:19 #1
Hehe det med beskeder kan være alt for farli... Her for 2 år tilbage skrev jeg osse kun beskeder og det kostede mig meget mere end at tale i telefon... Fik regninger på 3000kr kun for beskederne... tag dig heller en snak med din kærste om de beskeder der  :)
Avatar billede bernie Nybegynder
03. september 2004 - 00:24 #2
prøv at kikke på en t630. knapperne er lavet i plast og layout til tastatur bagved tasterne så det ikke slides op (gav 999,- med abo. (orange) i en merlin butik)
Avatar billede lrp Nybegynder
03. september 2004 - 00:27 #3
Ok, helt så slemt som du beskriver, er det nu ikke... Hun sender vel en 20-30 beskeder pr. dag. Hos Telmore bliver det altså 4-6 kr. pr. dag. Det rækker jo ikke til ret mange samtaleminutter...

Måske er det ikke så meget antallet af sms'er, der ødelægger telefonerne - men snarere hastigheden, når hun indtaster dem...
Avatar billede lucas2000 Novice
03. september 2004 - 10:15 #4
Hmm .. Mit bud ville have været en gl. Nokia 3210 :-)Hvad må den koste ? Skal den være ny eller brugt og skal det være med eller uden abb. ?
Avatar billede lrp Nybegynder
03. september 2004 - 10:57 #5
Den skal være uden abonnement. Evt. brugt. Prisniveauet skal helst holdes på under 1000 kr.
Avatar billede exp Juniormester
03. september 2004 - 16:15 #6
Min Nokia 3510i uden simlås er til salg...
Avatar billede lucas2000 Novice
03. september 2004 - 16:17 #7
He he .. Det er min T610 da også :-) Men nok ikke den ultimative sms telefon
Avatar billede lucas2000 Novice
03. september 2004 - 16:19 #8
Men nok en ældre nokia uden java tam-tam ville være hurtigere end de nye ;-)
Avatar billede hijklm Juniormester
06. september 2004 - 13:48 #9
For under 1000 kr. kan hun da købe min Nokia 6610. Den kan godt følge med når man sms´er, med mindre man skriver over 320 tegn i én sms.
Og tasterne er lavet, sådan at tal og tegn på tasterne er huller hvor lyset kommer igennem og dermed ikke noget der er malet på tasterne. Dét øger slidstyrken. :-)
Den er forresten uden abonnement den jeg har til salg.
Læs mere her: http://www.mobildebat.dk/showthread.php?t=27052
Avatar billede lrp Nybegynder
15. april 2007 - 13:57 #10
Det er vist på tide, at få uddelt nogle points :-)