Avatar billede henrikhedemann Nybegynder
05. september 2004 - 17:06 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

dvd-dekoder

Jeg har problemer med at få min DVD-brænder til at fungere. Når jeg lægger en DVD i, kommer der en dialogboks op hvor i der står; Windows media player mangler en kompatibel DVD-dekoder.
Er der nogen der ved  hvordan man afhjælper dette?
Avatar billede zenorph Nybegynder
05. september 2004 - 17:10 #1
Prøv at finde PowerDVD - så skulle problemet gerne være løst ! :D
http://www.gocyberlink.com/english/index.jsp

Ellers er der lige go' info her:

http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=306331
Avatar billede henrikhedemann Nybegynder
05. september 2004 - 17:32 #2
Jeg har en POWER-DVD, men den viser en fejl hver gang, jeg forsøger at installere der fra. jeg prøver at bruge dit link.
Forløbig tak!
Avatar billede zenorph Nybegynder
05. september 2004 - 17:34 #3
Velbekommen - du holder os bare orienteret - og så ser vi nærmere på det :-)
Avatar billede henrikhedemann Nybegynder
05. september 2004 - 17:53 #4
Det hele virker pludselig perfekt!!!Min søn på 4 sidder her og er helt vild, fordi han nu kan se film på pc'en.
Kan du hjælpe mig med, hvorfor han ikke kan spille Pixiline og Casper "The Friendly Ghost" på vores nye computer. Der dukker en dialogboks hvori der står;

Ved Pixiline - Director Player 5.0. This program requires at least 3MB of free virtual memory to run.
Ved Casper - Director Player 6.0 og så ellers det samme.
Avatar billede zenorph Nybegynder
05. september 2004 - 17:58 #5
Kigger på det !!
Avatar billede zenorph Nybegynder
05. september 2004 - 18:01 #6
Hvilket styresystem bruger du?
Avatar billede zenorph Nybegynder
05. september 2004 - 18:03 #7
Tror det er en anelse indviklet at forklare selv, men du kan lige læse om det på dette link:

http://www.gsp.cc/perl/faq/faq.pl?_STATUS=GET_FAQ_PAGE&FAQ_ID=1604&PRODUCT_BRAND_ID=1000

Husk nu, at der er forskellig fremgangsmåde, an på hvilket styresystem.
Står begge på sitet...

Hvis det fortsat ikke vil fungere, så sig endelig til, og vi arbejder videre på det.
Avatar billede henrikhedemann Nybegynder
05. september 2004 - 18:05 #8
jeg går lige lidt til og fra, jeg er ved at lave mad.
Jeg bruger XP.
Undskyld ventetiden!!
Avatar billede zenorph Nybegynder
05. september 2004 - 18:07 #9
Windows 2000/XP users
1. Right-click on MY COMPUTER
2. Click on PROPERTIES
3. Click on the ADVANCED tab
4. Click on the SETTINGS button in the PERFORMANCE section
5. Click on the ADVANCED tab
6. Click on the CHANGE button
7. Select SYSTEM MANAGED SIZE
8. Click on the SET button
9. Click on OK
10. Close all the following windows by clicking OK
11. Restart your PC
12. Try the program again

If this does not solve your problem you will need to follow these steps:

1. Repeat Steps 1-5 above.
2. Select CUSTOM SIZE
3. Enter the MINIMUM and MAXIMUM SIZE (MB): as 200 (This value can vary from configuration to configuration. Generally, a maximum Virtual Memory setting of 200MB will prevent the problem from occurring)
4. Click on the SET button
5. Click on OK
6. Close all the following windows by clicking OK
7. Restart your PC

Til orientering, når du skriver tilbage, kan du bare vælge "kommentar" :D
Avatar billede henrikhedemann Nybegynder
05. september 2004 - 18:19 #10
Dejligt med hjælpsomme medmennesker, jeg er ny bruger på denne hjemmeside, så alle gode hints modtages gerne!!
Efter aftensmaden vil jeg prøve at gå i krig.
Mange tak for hjælpen, min søn ser frem til at kommer til at spille sine spil igen.
Avatar billede zenorph Nybegynder
05. september 2004 - 18:23 #11
Hehe, jamen velbekommen og velkommen til :) Håber da det lykkedes for dig og ikke mindst din søn :D
Avatar billede henrikhedemann Nybegynder
05. september 2004 - 20:41 #12
Hu-ha hvor det kører, sønnen er svær at få i seng, når det nu går så godt foran computeren. Alt ser ud til at virke perfekt!
Avatar billede zenorph Nybegynder
05. september 2004 - 22:05 #13
Lyder dejligt - go' fornøjelse med det ! :D