Avatar billede mejse Nybegynder
07. september 2004 - 19:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Finsk sprog under installation af win xp

Min chef har købt licenser og win xpér til os medarbejdere men når jeg installerer den, er hele installationen på finsk (han har købt nordisk sprog) Hvordan får jeg den til at installerer på danks fra starten???

Da gode/hurtige råd er dyre giver jeg 200 point *SSS*
for svar der føre til løsning.

Mejse
Avatar billede miloz Nybegynder
07. september 2004 - 19:59 #1
Hej Mejse

Først skal du læse MS licensaftalen. Hvis du er enig i vilkårene og ønsker at fortsætte med konfigurationen, skal du vælge Jeg accepterer aftalen.

Prøv at vælge særlige indstillinger. Her skal du tilpase indstillingerne for installation, sprog og hjælp til handicappede ved nye installationer af Windows XP. Du kan konfigurere Windows XP til at bruge flere sprog og internationale indstillinger.

Derefter skal du vælge filsystem. Windows XP Professional kan automatisk konvertere partitioner på harddisken til NTFS, det anbefalede filsystem til Windows XP Professional, eller du kan vælge at beholde de nuværende filsystemer. Hvis du opgraderer, bevarer guiden dit nuværende filsystem.

Der næste sætter du de internationale indstillinger. Ændrer systemets og brugernes indstillinger for forskellige regioner og sprog.

etc etc etc default default default ;o)

Håber det hjælper dig
Avatar billede mejse Nybegynder
07. september 2004 - 20:06 #2
Hej kan du i hovedet huske hvilken tast jeg skal trykke på, jeg ved at jeg trykker på f8 for at accepterer licens aftalen men hvad trykker jeg på for at få hjælp til handicappede frem (de hele står jo på finsk (også når/efter jeg har valgt NTFS), også når jeg går videre alle sprog står på finsk.... faktisk fatter jeg ikke det sprog *SS*)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. september 2004 - 21:39 #3
Her er en instruktionsvideo til xp installation.
http://www.riversen.dk/?side=instruktion.php

Måske du lige skulle kigge den igennem mens du installerer så du kan følge med i hvad der egentligt står på skærmen.
Avatar billede mejse Nybegynder
14. september 2004 - 15:24 #4
Hej
Jeg fandt løsningen når en virksomhed køber nordisk pakken med licenser fra MS så er der 4 skiver med en norsk, dansk, svensk og finsk vi havde da ikke lige tænkt over det, vi greb da bare en skive og så skulle det bare køre.... men - da det er en dumme fejl så Miloz du får point.. selv om jeg godt ved hvordan men installerer *SS*
Avatar billede miloz Nybegynder
14. september 2004 - 15:32 #5
thanks mejse