Avatar billede dadane Novice
08. september 2004 - 00:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tegn et polygon henover din side?

Jeg har en webside hvor jeg gerne vil kunne tegne et polygon henover udfra nogle koordinater som brugeren giver.

Jeg kan gøre det i PHP (gd), - men jeg vil meget meget gerne gøre det i dhtml. Nogen der kan lede mig på rette vej?

Eksempel på koordinatsæt

(10,130), (210,310), (410,130), (0,130)

Det skulle gerne give en trekant.
Avatar billede dadane Novice
08. september 2004 - 00:23 #1
(Rettelse: Det jeg kan gøre i PHP (gd) er naturligvis kun at skabe selve tegningen. Men det er altså det jeg gerne vil slippe for).
Avatar billede olebole Juniormester
08. september 2004 - 00:41 #2
<ole>

Så er det nok VML, du skal have gang i. Det kan kun anvendes under IE (på trods af, det er et standardiseret sprog), men det er, hvad du kan gøre uden brug af plugins. Prøv at søge her ... det er ikke så svært at lære:
  http://www.google.dk/search?hl=da&ie=UTF-8&q=vml+tutorial&meta=

/mvh
</bole>
Avatar billede uffe_kld Nybegynder
08. september 2004 - 06:55 #3
Avatar billede dadane Novice
08. september 2004 - 09:53 #4
Perfekt. Jeg brugte uffe_kld's løsning. De påstår den er crossbrowser, - men jeg har nu problemet med firefox :(
Avatar billede olebole Juniormester
08. september 2004 - 12:49 #5
Tjahh .... det var dog en yderst kluntet måde at løse det på - men det har uden tvivl været meget sjovt at kode  :)
I øvrigt virker det heller ikke i Opera - jo i version 5 og 6, men dem er der ikke mange dusin tilbage af på nettet.

Jeg ville klart foretrække en anerkendt og effektiv teknologi som VML eller SVG. Den sidste kræver dog et plugin, som kun er default i Mozilla.
/mvh