Avatar billede mathiasiversen Nybegynder
08. september 2004 - 12:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

stored procedure i select sætning

Hej

Er det muligt at kører en stored procedure i en select sætning?

eks.

SELECT * FROM (EXEC myStoredProc)
eller lign.

/Mathias
Avatar billede arne_v Ekspert
08. september 2004 - 12:12 #1
Nej.

Men hvis du fortæller hvad du vil opnå så tror jeg at vi kan give dig
en løsning.
Avatar billede mathiasiversen Nybegynder
08. september 2004 - 12:19 #2
Jeg har en stored procedure hvor jeg hiver data ud fra en tabel. Det er vigtigt at hver gang jeg tilgår denne tabel opnår at få det samme data ud. Jeg bruger denne stored procedure mange steder og vil ikke risikere at jeg glemmer nogen steder hvis jeg f.eks. ændrer i den. Jeg vil helst undgå at bruge f.eks. et view, da det kræver at jeg ændre for meget.

Forstår du?
Avatar billede mathiasiversen Nybegynder
08. september 2004 - 13:06 #3
Ok, nu har jeg lige ombestemt mig og løser problemet med et view
Avatar billede arne_v Ekspert
08. september 2004 - 13:48 #4
View er vel perfekt til det formål.
Avatar billede mathiasiversen Nybegynder
08. september 2004 - 18:00 #5
Bruger viewet