Avatar billede getaway Nybegynder
08. september 2004 - 13:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Liste over billeder

Hej folkens..

Har et problem med Word som jeg ikke kan greje.
Jeg er igang med at skrive en rapport, og for at gøre arbejdet så let som muligt, så vil jeg gerne indsætte en liste (i samme stil som en indholdsfortegnelse) over billederne.

Jeg ved at man kan det samme, og endda gøre det ud fra hvilken typografi man bruger, dvs at hvis jeg bruger typografien "Billedtekst" til mine billeder, så kan jeg lave en liste ved at skrive

{ TOC \h \z \t "Billedtekst" \c }

Det ovenstående virker også normalt, men lige så snart teksten er placeret i en tekstboks, så springer Word teksten over.

Er der en måde hvorpå det er muligt at få Word til at medtage hele dokumentet i listen, inkl. tekstbokse?

Mvh.

Rune
08. september 2004 - 13:22 #1
Nej, du kan ikke medtage typografier, anvendt i tekstbokse.
Avatar billede getaway Nybegynder
08. september 2004 - 13:28 #2
#erikjuul

Sikker?
For i hjælp-filen til MS Word står der følgende:

"Oprette en liste over figurer ud fra billedteksterne
Brug kommandoen Billedtekst i menuen Indsæt til at give figurerne i dokumentet en betegnelse.
Sådan gør du

Klik på det sted, hvor du vil indsætte listen over figurer.

Klik på Indeks m.m. i menuen Indsæt, og klik derefter på fanen Figurer.

Klik på den type billedtekstbetegnelse i boksen Billedtekstbetegnelse, som du vil kompilere i tabellen over figurer.

Benyt en af følgende fremgangsmåder:
Klik på et layout i boksen Formater, hvis du vil bruge et af de eksisterende layout.

Hvis du vil oprette et brugerdefineret layout til listen over figurer, skal du vælge de ønskede indstillinger.
Marker de ønskede indstillinger til listen over figurer.
Hvis du vil have hjælp til en indstilling, skal du klikke på spørgsmålstegnet  og derefter klikke på indstillingen."

Så vidt jeg kan forstå er det jeg vil ganske muligt, i hvert fald i følge den her tekst?
Ellers håber jeg at der er en der kan forklare mig hvad forskellen på det her og den måde jeg beskriver er...

-Rune
Avatar billede overchord Nybegynder
08. september 2004 - 13:30 #3
Hvad du kan goere er at placere dine billeder i en tabel uden synligt grid og skrive teksten under billederne i din valgte typografi - saa virker det.
Hvis du bruger andre figurer end placerede billeder skal du ind under formater objekt og slaa "float over text" fra under position for at faa det til at virke
Avatar billede getaway Nybegynder
08. september 2004 - 13:32 #4
#overchord

Ja, den havde jeg ikke lige tænkt på :D
Selvfølgelig en løsning, men kunne stadig godt tænke mig det på den anden måde.
I hvert fald mange tak til dig
08. september 2004 - 13:39 #5
Ja, det er jeg helt sikker på. Du er ikke den første der har haft det ønske.

Du kan heller ikke genere f.eks. indholdsfortegnelse og indeks fra tekst i tekstbokse.
08. september 2004 - 13:40 #6
I den tekst du gengiver fra hjælpen står der intet om tekstbokse. Det er en beskrivelse af, hvordan du opretter listen ud fra en typografi.
Avatar billede getaway Nybegynder
08. september 2004 - 13:48 #7
#erikjuul

Jo, for billedtekster er jo tekst i tekstbokse.
Men okay, hvis jeg ikke er den første, og der ikke er nogen der har et svar, så må det vel betyde at der ikke er en løsning. Jeg skifter bare strategi og bruger tabeller...

-Rune
08. september 2004 - 13:58 #8
>>Jo, for billedtekster er jo tekst i tekstbokse.
Ikke korrekt!

Billedtekster indsættes ikke i tekstbokse, med mindre du vælger det.

En billedtekst, er en teskst formateret med typografien "Billedtekst".
Avatar billede getaway Nybegynder
08. september 2004 - 14:00 #9
#erikjuul

Hmm, okay, har lige prøvet, og du har ret.
Men det ændrer jo ikke meget, for når det ikke er i tekstboks forsvinder teksten hurtigt fra billedet...
Avatar billede getaway Nybegynder
09. oktober 2004 - 00:11 #10
Nå, lukker det...