Avatar billede emma-sofie Nybegynder
08. september 2004 - 16:01 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Word - Tilbage til standard format

Hej Alle

Jeg bruger XP DK Word.
Hver gang jeg åbner for at lave et nyt dokument, er det, det blanke dokument fuldstændigt tåbeligt tilpasset....

Det er landscape, margenerne er fuldstændigt smadrede og selvom jeg selv prøver at ændre det tilbage til normal, bliver det aldrig helt godt !!

Er det nogen der ved, om der er et eller andet sted, hvor man kan "reset-te" nogle indstillinger, så nye dokumenterne altid fremkommer som i gamle dage. ????

Håber I forstår mit problem..
Avatar billede jkrons Professor
08. september 2004 - 16:06 #1
Slet filen normal.dot. Så skulle du være kørende igen.
Avatar billede uffe_kld Nybegynder
08. september 2004 - 16:06 #2
åbn templaten normal.dot, ret til som du vil have et nyt dokument skal se ud.

normalt ligger den under "Documents and Settings\[brugernavn]\Application Data\Microsoft\Templates"
08. september 2004 - 16:07 #3
Slet filen NORMAL.DOT
Det er standard-skabelonen som rummer alle indstillinger for standarddokumentet.

Brug søgefunktionen til at finde filen:
Start->Søg
08. september 2004 - 16:08 #4
Når du derefter starter Word, oprettes en ny standard-version af NORMAL.DOT
Avatar billede emma-sofie Nybegynder
08. september 2004 - 16:09 #5
OK - Jeg sletter den og ser hvad der sker !!
Avatar billede emma-sofie Nybegynder
08. september 2004 - 16:24 #6
Det var altså ikke det !!!

Jeg har slettet filen og genstartet computeren - uden held.

Nye dokumenter ser stadig fuldstændig tåbelige ud, som tidligere beskrevet....

Hvad kan jeg så gøre ??
Avatar billede Karsten Petersen Nybegynder
08. september 2004 - 16:52 #7
Prøv at lave siden som du gerne vil have den til at se ud. Vælg "gem som" og vælg skabelon som filtypen. Gem den som normal.dot

Jeg håber det virker for dig...
08. september 2004 - 20:47 #8
Har du brugt søgefunktionen til at finde filen (filerne), og slettet alle udgaver af den?
Avatar billede emma-sofie Nybegynder
08. september 2004 - 20:53 #9
UPS - Kan der godt være flere ??

OK - Så prøver jeg lige at lade søgefunktionen køre færdigt....
Avatar billede jkrons Professor
09. september 2004 - 14:10 #10
Der kan være flere.
Avatar billede emma-sofie Nybegynder
09. september 2004 - 14:17 #11
Har søgt og slettet ALLE !!!

(der var nu kun en !!)

Hmm - Hvad er der så galt ?? Papiret er i et mærkeligt format og tåbelige margener, hver gang jeg starter op !!!
Avatar billede jkrons Professor
09. september 2004 - 14:27 #12
Det lyder godt nok mystisk eftersom alle standardformater mm gemmes i normal.dot, og når du sletter den laves den en ny næste gang, du starter word.
Avatar billede emma-sofie Nybegynder
25. maj 2005 - 10:15 #13
ØV - Det er aldrig lykkedes for mig........