Avatar billede Tampico Praktikant
09. september 2004 - 20:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Udvidet combobox

Hejsa !!!

Jeg har en combobox, som har brug for over 33.000 poster, men dette kan iøjeblikket ikke lade sig gøre pga. et overflow. Er det derfor muligt at komme ind og ændre den variabel der styrer indexet i comboboxen, og fx. lave den om til en "long-variabel", da jeg tror det er årsagen til overflowet - og isåfald hvordan ???
Avatar billede tubber Juniormester
09. september 2004 - 20:47 #1
Prøv at installere SP6 til VB og tilføj komponenten :
"Microsoft Data Bound List Control 6.0 (SP6)"

Og brug DBCombo og se om det løser dit problem, eller kommer du ud i noget med flere listboxe hvor den aktive bestemmer indholdeet af den brugeren er i.......

Og jo det ser ud til at det er fordi det er et integer, den overflower ved 32.277 poster mener jeg det var jeg læste......

/Tubber
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2004 - 21:04 #2
Ellers kunne du måske dele den op, da 33000 er mange poster at skulle vælge imellem :-)
Avatar billede tubber Juniormester
09. september 2004 - 21:24 #3
Det var egenligt det jeg mente med flere listboxe, og så ha en med kategori som sætter visible = true på den man skal bruge og false på resten......

Nu ved jeg ikke hvad databasen indeholder men lad os sige det er spil til xbox, psx, ps2, pc og gamecube.....

Så en combobox der inderholder platform og vælger man så PS2 så bliver den combobox der indeholder ps2 spil synlig og resten usynlige så man altid kun ser 2 comboboxe.....
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2004 - 22:40 #4
Enig tubber - jeg overså lige den med flere listbokse :-)
Avatar billede Tampico Praktikant
11. september 2004 - 08:25 #5
Hejsa !!!

Tak for jeres svar. Den løsninger vi bruger i øjeblikket er netop den med flere skjulte comboboxe, der så kommer frem. Men problemet er bare at den er dynamisk, og derfor skal loade alle dataerne hele tiden, hvilket gør det både bøvlet og upraktisik, og det giver også nogle andre problemer. Den klart optimale løsning ville være at komme bag om comboboxen og rette i koden, for jeg er også sikker på at den er dimentioneret som en Int.
Jeg har ikke programmeret så meget i VBA før, men i Java er har man adgang til klassebibliotekerne hvor dette er muligt, og jeg håber derfor også dette er tilfældet i VBA

Alternativet ville være at bruge en anden combobox-komponent, som måske har indbygget et støre index end de omkring 33.000, der er muligt i dag.

Tupper -> Jeg vil afprøve det komponent du nævner, men ellers er nye forslag også meget velkommne :o)

Mvh.
Tampico
Avatar billede Tampico Praktikant
28. august 2008 - 10:48 #6
Lukker