Avatar billede armena Nybegynder
09. september 2004 - 20:40 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

startup problem

jeg har en HP computer og den virkede helt normalt, men nu hvor jeg starter den kommer besked hvor der står at computeren ik at blevet slukket rigtigt, og jeg har så mulighed for at vælge "Start Normally" eller som safe mode osv.

jeg vælger Start Normally, og min computer fryser. Jeg ved ik helt hvad der er galt. Håber der er nogen som har en idé til hvad der kunne være galt.

Forresten, det sidste program jeg installerede hva mIRC.

Mvh.
Armen L.A.
Avatar billede peet-49 Novice
09. september 2004 - 20:42 #1
Tryk F8 under opstart-vælg sidt kendte konfiguration, hvor systemet virkede.
Avatar billede armena Nybegynder
09. september 2004 - 20:56 #2
prøvede lige, men da den kom til Boot skærmen, hvor den loader.. genstartede den og samme besked kom frem
Avatar billede trekkies Juniormester
09. september 2004 - 21:11 #3
Prøv at gøre det som peet49 skriver, men vælg at du vil start i fejlsikker tilstand, så skulle den gerne gå ind i Windows og så kan du genstart, og så skulle alt gerne være "Normalt"
Avatar billede armena Nybegynder
09. september 2004 - 21:12 #4
købte computeren et par dage siden, og det er en Media center.
Den har en indbygt Recovery system, som jeg lige prøvede, men jeg fik denne her fejl da den loadede:
File \minint\system32\vgaoem,fon could not be loaded.
The error code is 4128

Setup cannot continue. Press any key to exit

jeg ved virkelig ik hvad jeg skal gøre. Hjælp mig please!
Avatar billede armena Nybegynder
09. september 2004 - 21:13 #5
trekkies, nej.. hvad enten jeg vælger, genstarter den lige før loading skærmen skal skiftes til login skærmen.
Avatar billede trekkies Juniormester
09. september 2004 - 21:16 #6
Hvis du kan starte med en boot disk, så du kommer ud i dossen, så skal du skrive:
sfc /scannow

HUSK at der skal være mellemrum mellem c og /

Denne lille funktion retter ødelagte systemfiler, måske kan det rette din fejl.
Avatar billede armena Nybegynder
09. september 2004 - 21:32 #7
kan jeg ik :(
Avatar billede armena Nybegynder
09. september 2004 - 23:51 #8
ingen hjælp? :(
Avatar billede peet-49 Novice
10. september 2004 - 09:25 #9
Så er der en repair af windows er på sin plads.
Avatar billede peet-49 Novice
25. september 2004 - 13:07 #10
Lukketid?
Avatar billede armena Nybegynder
14. november 2004 - 02:28 #11
problemmet blev ved med at opstå, så jeg gav comp. tilbage og byggede en selv.
Ingen problemmer nu :)